مراسم اسکار
بازدید 1431
تیم تولید محتوا 502 روز پیش
بدون دیدگاه

مراسم اسکار و بهبود تجربه جستجوی کار

۱. آماده حوادث پیش‌بینی نشده در فرآیند جستجوی کار خود باشید 

هر سال در مراسم اسکار، شاهد اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ایم که باعث شگفتی همه می‌شود. در فرآیند جستجوی کار نیز، اتفاقات پیش‌ینی‌نشده کم نیستند. بهتر است ذهن خود را باز نگه دارید تا فرصت‌های جدید را از دست ندهید. ممکن است دیداری پیش پا افتاده،‌ شروعی برای قدم بعدی استخدام شما باشد و شغل رویایی شما از طرف کسی که فکرش را هم نمی‌کنید به شما پیشنهاد شود. بنابراین با فکر اینکه هرچیزی ممکن است،‌ نگاهی نو به فرآیند استخدام خود داشته باشید.


۲. برای نقشی که می‌خواهید در سازمان به عهده بگیرید، لباس بپوشید

یکی از جنبه‌های برجسته مراسم اسکار، تلاش شرکت‌کنندگان برای حاضر شدن با آراستگی تمام است. در این مراسم اشخاص سعی می‌کنند در عین آراستگی فردیت و شخصیت خود را نیز در نحوه لباس پوشیدن خود نشان دهند. در فرآیند کاریابی نیز، نحوه لباس پوشیدن ابزاری قوی برای نشان دادن شخصیت شماست. همیشه لباسی مناسب برای مصاحبه کنار بگذارید تا اگر به طور ناگهانی به مصاحبه دعوت شدید،‌ دغدغه پیدا کردن پوشش مناسب مانعی برای شما نباشد.

۳. از نقشی که می‌خواهید به عهده بگیرید،‌ کاملا آگاه باشید

در اسکار تمام دست اندرکاران از نقش خود و نحوه مشارکت‌شان در فرآیند فیلم‌سازی آگاه هستند. بازیگران و کارگردانان و نویسندگان هر کدام می‌دانند چه وظیفه‌ای دارند و برای موفقیت چه کاری باید انجام بدهند. در فرآیند کاریابی نیز،‌ باید بدانید برای چه کاری مناسب هستید و نقش شما در موفقیت گروه چگونه تعریف می‌شود. اگر نقاط ضعف و قوت خود را نشناسید و ندانید که آماده پذیرفتن چه نوع مسئولیتی هستید،‌ نمی‌توانید مسئول استخدام را تحت تاثیر قرار بدهید. اگر مناسب شغلی باشید که برای آن اعلام آمادگی کرده‌اید، شانس بیشتری در استخدام شدن خواهید داشت.

۴.برای رسم و رسوم استخدام احترام قائل شوید

از ابتدای برگزاری مراسم اسکار تا به امروز، سنت‌های این مراسم همچنان پابرجا بوده‌اند و معیارهای انتخاب همواره همین بوده است. فرآیند جستجوی کار نیز آدابی دارد که هنوز پابرجا هستد. فرستادن رزومه،‌ شرکت در مصاحبه، فرستادن پیام تشکر پس از مصاحبه از جمله استانداردهایی هستند که نباید نادیده گرفته شوند. رعایت آداب مربوط به فرآیند استخدام باعث می‌شود تا حرفه‌ای بودن شما نمود بیشتری داشته باشد.

۵. قدردانی را فراموش نکنید

مراسم اسکار.

یکی از جنبه‌های مراسم اسکار، سخنرانی تشکر برندگان است که طی آن از تمام کسانی که در موفقیت آن‌ها نقشی داشته‌اند، سپاس‌گزاری می‌کنند. در فرآیند کاریابی نیز، باید از تمام کسانی که به شما کمک می‌کنند از مصاحبه‌کننده گرفته تا معرف‌تان و کسانی که با شما همفکری کرده‎‌اند،‌ تشکر کنید و با یک یادداشت و یا تماس تلفنی قدردانی خود را نشان دهید.

۶. پشتکاری مانند لئوناردو دیکاپریو داشته باشید

پشتکار لئوناردو دیکاپریو و تلاش او در تاریخچه اسکار، مثال‌زدنی است. فرآیند جستجوی کار نیز،‌ فرآیندی طولانی است و ممکن است در تلاش‌های اول به موفقیت منجر نشود. اگر پشتکار داشته باشید و به تلاش خود ادامه دهید،‌ حتما شایستگی شما پاداش خواهد گرفت. مهم این است که از شکست دلسرد نشوید و به خود اعتماد داشته باشید. در اثر تلاش شما، دیگران نیز به استعداد شما ایمان خواهند آورد.


۷. از برنده‌های مراسم اسکار الگو بگیرید

در پایان مراسم هر سال، به ازای هر برنده، ۴ نامزد ناکام نیز مراسم را بدون هیچ جایزه‌ای ترک می‌کنند. کسانی در مراسم بعدی موفق می‌شوند که تا سال آینده تلاش خود را دوچندان می‌کنند و از موفقیت برنده‌ها الهام می‌گیرند. در فرآیند استخدام نیز،‌ به ازای هر شغل یک نفر انتخاب می‌شود. می‌توان از هر مصاحبه درس گرفت و از مصاحبه بعدی تجربه‌ای متفاوت ساخت. حتی می‌توانید دلایل انتخاب نشدن خود را بپرسید و روی نقاط ضعف خود با قدرت بیشتری کار کنید تا انتخاب اول در مصاحبه بعدی شما باشید.

رزومه ساز

نکاتی جالب در مورد اثرات مالی مراسم اسکار بر اقتصاد و ایجاد اشتغال

تنها هنرپیشه‌ها و دست‌اندرکاران صنعت فیلم‌سازی پس از برنده شدن در مراسم اسکار، شاهد رشد چشمگیر درآمد خود نیستند، بلکه شبکه‌های تلویزیونی،‌ نشریات و انواع برنامه‌هایی که به این مراسم می‌پردازند نیز،‌ شاهد افزایش درآمد حاصل از تبلیغات و افزایش مخاطب هستند. گزارش‌ها حاکی است که هر ۳۰ ثانیه تبلیغ در حین مراسم اسکار،‌ حدود ۱/۷ میلیون دلار درآمد دارد. شبکه ای بی سی که پخش این مراسم را به عهده دارد حدود ۸۰ میلیون دلار از پخش تبلیغات درآمد داشته و پیش‌بینی می‌شود این مبلغ امسال به ۹۰ میلیون دلار هم برسد. انواع برنامه‎‌هایی که به جبنه‌های مختلف مراسم اسکار می‎‌پردازند نیز هر کدام درآمد خاص خود را دارند.

از جنبه دیگر، می‌توان مشاغل دیگری را در نظر گرفت که به خاطر این مراسم شاهد رشد درآمد خود هستند. دست‌اندرکاران سرویس‌های ایاب‌و‌ذهاب، سرویس‌های امنیتی،‌ صنعت مد و لباس ، آرایش و برگزار‌کنندگان مهمانی های پس از مراسم نیز هر ساله از این مراسم سودآوری دارند. هر لباسی که در لیست بهترین‌های این شب در نظر گرفته می‌شود حاصل تلاش بخش‌های مختلف صنعت از جمله، طراح لباس، متخصص آرایش صورت و مو، طراح زیورآلات و متخصص مد است که هم هزینه‌های بالایی دارد و هم درآمد زیادی ایجاد می‌کند. هزینه مهمانی‌های پس از اسکار نیز به ۵/۶ میلیون دلار می‌رسد. هزینه هتل و غذای کسانی که به خاطر این مراسم به لوس آنجلس سفر می‌کنند، حدود ۱/۵ میلیون دلار برآورد می‌شود و برآورد می‌شود که مراسم اسکار،‌ ۱۳۰ میلیون دلار در رشد اقتصاد لوس آنجلس سهم دارد.

حتی بعد از مراسم،‌ تولید کنندگان پوشاک،‌ انواع گزینه‌های ارزانتر لباس‌هایی که ستارگان در مراسم اسکار پوشیده‌اند به خریدارانی که توان مالی متوسطی دارند عرضه می‌کنند و با هوشیاری حداکثر استفاده را از این مراسم می‌برند.

واقعا جالب است که چه تعداد شغل به طور مستقیم و غیر‌مستقیم برای برگزاری این مراسم ایجاد می‌شوند و باعث می‌شوند این مراسم هنری، ابعاد اقتصادی بسیار گسترده‌ای نیز داشته باشد. تا به حال به این جنبه‌های مراسم اسکار فکر کرده بودید؟ نظر شما در این خصوص چیست؟ 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *