مصاحبه کاری.
بازدید 2354
تیم تولید محتوا 340 روز پیش
۱ دیدگاه

چگونه برای مصاحبه کاری خود آماده باشید؟

تصور کنید یک شغلی عالی پیدا کرده‌اید، درخواست خود را ارسال کرده‌اید و کارفرما برای شما قرار مصاحبه هماهنگ کرده است. در این موقعیت تازه کار شما شروع می‌شود و باید خود را برای یک مصاحبه کاری آماده کنید.

حتی باهوش ترین و واجد شرایط ترین جویندگان کار نیز باید برای مصاحبه شغلی خود آماده شوند که بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. مهارت‌های مصاحبه چیزهایی هستند که شما می‌توانید به سادگی آن‌ها را تمرین کنید و یاد بگیرید.با یاد گرفتن این مهارت‌ها شما می‌توانید در برخورد اولیه خود بهترین تاثیر را روی کارفرما بگذارید. این ۱۰ نکته مصاحبه به شما می آموزد که چگونه به سوالات مصاحبه پاسخ دهید و مسئول استخدام را متقاعد کنید که شما برای این کار مناسب هستید.

رزومه ساز

برای مصاحبه کاری ارتباطات غیرکلامی خوب را تمرین کنید

این در مورد برای نشان دادن اعتماد به نفس است: صاف ایستادن، برقراری تماس چشمی و ارتباط با یک دست دادن محکم. اولین برداشت غیرکلامی می‌تواند آغاز یا پایانی عالی برای مصاحبه شما باشد.

لباس مناسب با فرهنگ شرکت بپوشید

اینکه در جلسه مصاحبه کاری خود چه لباسی بپوشید نکته مهمی است که لازم است به آن توجه کنید.

در جلسه مصاحبه باید مرتب لباس بپوشید و آراسته باشید. اینکه لباسی که می‌پوشید تا چه میزان رسمی باشد بستگی به فرهنگ شرکتی که با آن قرار مصاحبه گذاشته‌اید دارد. برای این مورد در مورد شرکت تحقیق کنید و از قبل بدانید چه لباسی مناسب است.

در طول مصاحبه کاری خوب گوش دهید

یکی از مهم‌ترین نکات مصاحبه این است که خوب گوش کنید. از همان ابتدای مصاحبه، مصاحبه کننده به طور مستقیم یا غیرمستقیم به شما اطلاعات می‌دهد. اگر خوب گوش ندهید و به صحبت‌های کارفرما توجه نکنید، یک فرصت بزرگ را از دست داده‌اید. مهارت‌های ارتباطی خوب شامل گوش دادن و اجازه دادن به فرد برای دانستن آنچه گفته شد را تمرین کنید. به فردی که با شما مصاحبه می‌کند نگاه کنید و نشان دهید که تمام توجه و تمرکزتان روی ایشان است.

زیاده گویی نکنید

مصاحبه کاری

گفتن بیش از آنچه که نیاز است در جلسه مصاحبه می‌تواند یک اشتباه مهلک باشد. بدانید که دقیقا چه چیزهایی را لازم است در جلسه مصاحبه بیان کنید. وقتی از قبل آماده نشده باشید، ممکن است هنگام پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه، گیج شوید، گاهی اوقات در مورد خود صحبت کنید.آگهی استخدامی که برای آن پذیرفته شده‌اید را مطالعه کنید و مهارت‌ها خود را با موقعیت و اطلاعات شرکت مطابق کنید و برای مصاحبه آماده باشید.

در جلسه مصاحبه شغلی صمیمی نشوید

مصاحبه  کاری یک جلسه حرفه‌ای برای گفتگوی تجاری است، نه برای پیدا کردن دوست‌های جدید.  سطح صمیمیت شما باید شبیه رفتار مصاحبه کننده باشد. آوردن انرژی و اشتیاق به مصاحبه و پرسیدن سوال مهم است، اما از جایگاه خود به عنوان فردی که در جستجوی کار هستید گذر نکنید.

از زبان مناسب استفاده کنید

مسلم است که در طول مصاحبه باید از زبان حرفه ای استفاده کنید. از هر گونه کلمات عامیانه نامناسب و اشاره به سن، نژاد و جنسیت بپرهیزید. این موضوعات می‌توانند خیلی سریع شما را از دور رقابت‌ها خارج کند.

مغرور نباشید

نگرش نقش کلیدی در موفقیت مصاحبه شما دارد. تعادل خوبی بین اعتماد به نفس، حرفه‌ای بودن و فروتنی وجود دارد. حتی اگر برای نشان دادن توانایی خود یک نمایش اجرا می کنید، اعتماد به نفس بیش از حد به همان اندازه بد است که عدم داشتن اعتماد به نفس.

چگونه اعتماد به نفس خود را در جلسه مصاحبه افزایش دهیم؟

مراقب پاسخ دادن به سوالات باشید

هنگامی که کارفرما یا کارشناس منابع انسانی از شما سوالی در مورد سوابق کاری شما می‌پرسند یا می‌خواند نمونه‌ای از کاری که در گذشته انجام داده‌اید را توضیح دهید به دنبال پیشینه شما هستند. اگر نتوانید مثالی بزنید یا توضیح مناسبی ارائه دهید فرصتی را برای اثبات توانایی خود و صحبت در مورد مهارت‌هایی که دارید از دست می‌دهید.

سوال بپرسید

باید در جلسه مصاحبه کاری به فردی که با شما مصاحبه می‌کند نشان دهید که به آنچه در شرکت می‌گذرد علاقه دارید. هنگامی که مصاحبه کننده از شما می‌پرشد آیا سوالی دارید پاسخ نه جوابی اشتباه است. پرسیدن سوالات مناسب به شما این فرصت را می‌دهد که متوجه شوید این شرکت برای شما مناسب است یا خیر. بهترین سوالات زمانی به ذهن شما می‌رسد که با دقت به آنچه در طول مصاحبه از شما می‌پرسند گوش دهید تا بتوانید اطلاعات لازم اضافی را دریافت کنید.

در مصاحبه شغلی ناامید نباشید

وقتی با رویکرد لطفا مرا استخدام کنید به جلسه مصاحبه می‌روید، ناامید و بدون اعتماد به نفس به نظر می‌رسید. در طول مصاحبه شغلی آرام و با اعتماد به نفس باشید.

روی پاسخ های خود کار کنید

با توجه به شرح شغلی که خوانده‌اید حتما می‌دانید که شما از پس کارها بر می‌آیید. باید در جلسه مصاحبه شغلی خود تلاش کنید که کارفرما هم به این موضوع واقف است. یکی از راه‌های انجام این کار، تهیه پاسخ‌های سنجیده‌شده برای سؤالاتی است که به احتمال زیاد می‌پرسند. با تمیرین پاسخ‌های خود و داشتن اطلاعات کافی می‌توانید فرد برگزیده در مصاحبه باشید. در نهایت یادتان باشد چند روز بعد از جلسه مصاحبه پیگیر نتیجه مصاحبه خود باشید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. صنایع گفت:

    با سلام. لطفا از کارفرماها بخواهید اگر واقعا نیاز به نیروی کار دارند اگهی دهند. بعضی از کارفرماها وقتی رزومه ارسال میکنیم حتی رزومه را بررسی هم نمیکنند.