آپدیت رزومه
بازدید 2134
تیم تولید محتوا 418 روز پیش
بدون دیدگاه

فواید آپدیت رزومه

آپدیت رزومه به صورت منظم یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای حرفه خود انجام دهید. احتمالا شما هم مانند اکثر افراد، تنها زمانی رزومه خود را به روز می‌کنید که در جستجوی کار جدید هستید. با این حال دلایل قانع کننده‌ای وجود دارد که لازم است به طور منظم رزومه خود را به روزرسانی کنید و آن را آپدیت نگه دارید تا در هر لحظه آماده استفاده باشد.
با نحوه ساخت رزومه آشنا شوید.

اگر رزومه شما به صورت منظم به روز شود، اضافه کردن جزئیات در مورد ترفیع، مهارت جدید یا یک دستاورد آموزشی در زمان مناسب، زمان بسیار کمی می‌برد و خیلی سریع رزومه شما آماده برای ارسال و استفاده است.

در اینجا برخی از مزایای کلیدی حفظ رزومه به‌روز به عنوان بخشی از استراتژی کلی شغلی شما آورده شده است.

با آپدیت رزومه، می‌توانید به موقع از فرصت‌هایتان استفاده کنید

فرصت جدید می‌تواند خود را به عنوان یک اتصال شبکه‌ای نشان دهد مانند فرصت شغلی در یک شرکت دیگر که به شما پیشنهاد داده می‌شود. همچنین میتواند یک فرصت در شرکت فعلی شما باشد، مانند ارتقاء به یک نقش ارشد یا فرصتی برای مدیریت یک پروژه جدید.

در حالی که همکاران و نامزدهای دیگر در تلاش برای اصلاح رزومه خود هستند، می‌توانید رزومه آپدیت شده خود را به موقع ارسال کنید. این نشان می‌دهد که شما برای این نقش جدید بالقوه سازمان یافته، واجد شرایط و هیجان زده هستید.

برای فرصت‌های شغلی پروژه‌ای انتخاب می‌شوید

به دنبال فرصت‌های شغلی پروژه‌ای هستید؟ رزومه خود را در لینکدین به روز نگه دارید تا استخدام کنندگان یا کانکشن‌های فعلی شما بتوانند آن را مشاهده کنند. آن‌ها ممکن است به صفحه شما بروند تا ببینند آیا شما فرد مناسبی برای همکاری در یک پروژه چند ماهه خاص هستید یا خیر.

آپدیت رزومه تضمین می‌کند که درست زمانی که نیاز به ارتقا دارید، رشد کنید و در وقتتان صرفه جویی می‌شود.

رزومه ساز

شما یک ابزار مفید برای بررسی عملکرد خواهید داشت

بررسی عملکرد سالانه را به عنوان یک “مصاحبه شغلی” برای شرکت خود در نظر بگیرید. شما باید بدانید و بتوانید کارهای کلیدی را که در سال گذشته انجام داده‌اید، همراه با نقاط قوت و توانایی‌های خود بیان کنید تا ارزش خود را برجسته کنید.

اگر رزومه خود را با دستاوردهای کلیدی، پیشرفت‌های مهارتی و دستاوردهای آموزشی به روز می‌کنید، می‌توانید به طور دقیق این موارد را با اطمینان به مدیر خود ارائه دهید و در مورد چگونگی استفاده از آن‌ها برای سازمان خود در آینده صحبت کنید. همچنین می‌توانید خود را به‌عنوان یک حرفه‌ای با استعداد نشان دهید که شرکت شما می‌خواهد آن را حفظ کند.

آپدیت رزومه، تصویر واضحی از مسیر شغلی شما ارائه می‌دهد

هنگامی که به شغل‌های گذشته خود نگاه می‌کنید، می‌توانید ببینید کجا بوده‌اید و برنامه ریزی کنید که می‌خواهید در شغل بعدی به کجا بروید. با تجزیه و تحلیل تصمیمات شغلی خود و شناسایی الگوها، می‌دانید که چه گام‌هایی برای رسیدن به  هدف خود بردارید. این می‌تواند درخواست برای یک شغل جدید، شرکت در آموزش دقیق، کسب مدرک یا گواهینامه معتبر باشد.

در هر صورت، تصویری کلی از موفقیت‌ها و شکست‌های خود خواهید داشت. اگر بتوانید به آن شکست‌ها نگاه کنید و از آن‌ها درس بگیرید، حرکت شغلی بعدی شما می‌تواند شما را به سمت چیزی که می‌خواهید هدایت کند.

شما برای هر “موقعیت غیرمنتظره” آماده خواهید بود

آپدیت رزومه

گاهی اوقات، علیرغم تمام تلاش‌هایمان، مجبور می‌شویم زمانی که انتظارش را نداشتیم، یک حرکت شغلی انجام دهیم. اخراج، مرخصی، یا تغییر ساختار شرکت، برخی از آن لحظات “کور” است که در نهایت برای همه اتفاق می‌افتد و باعث وحشت افراد می‌شود.

با این حال، اگر به طور منظم رزومه خود را آپدیت کنید، می‌توانید همیشه یک نمونه آماده برای خود داشته باشید.

می‌توانید شبکه‌سازی را با همکاران شروع کنید و همزمان با آن‌ها رزومه خود را ارسال کنید. این امکان وجود دارد که آن‌ها از یک فرصت شغلی مناسب با شرایط شما اطلاع داشته باشند و بتوانند رزومه شما را به همراه یک توصیه نامه برای آن موقعیت ارسال کنند.

رزومه به روز شده باعث صرفه جویی در زمان (و شهرت شما) در بلندمدت می‌شود

به آخرین باری که به طور ناگهانی به رزومه خود نیاز داشتید و به روز نبود فکر کنید. چقدر طول کشید تا به عقب برگردید و در مورد اطلاعاتی که باید اضافه کنید تحقیق کنید؟ آیا همه چیز را با جزئیات به یاد داشتید؟

ممکن است رزومه‌ای که در مدت محدود جمع آوری شده باشد، شما را به بهترین شکل نشان ندهد، زیرا زمان کافی برای کشف جزئیات خاص که تجربه و دستاوردهای شما را نشان می‌دهد را ندارید. به روز رسانی منظم رزومه به شما امکان می‌دهد مواردی را که اتفاق می‌افتد اضافه کنید تا هیچ اطلاعات مهمی را فراموش نکنید، از جمله تمام جزئیات ضروری که نشان می‌دهد چقدر واجد شرایط هستید. همچنین زمان و تلاش تحقیق اسناد قدیمی برای مکان یابی این جزئیات را حذف می‌کند.

نظرات زیادی در مورد اینکه هر چند وقت یکبار باید یک رزومه را به روز کنید وجود دارد. یک قانون سرانگشتی خوب این است که هر زمان که اتفاق مهمی در شغل یا حرفه شما می‌افتد، آن را انجام دهید. شما می‌خواهید مطمئن شوید که هر چیزی را که نشان می‌دهد استعداد کافی برای برداشتن یک قدم در سازمان فعلی خود دارید را درج می‌کنید – یا به طور کلی یک نقش جدید را به دست می‌آورید.

به طور کلی، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمام چیزی است که برای ایجاد این به‌روزرسانی‌ها نیاز دارید، و می‌توانید با دانستن اینکه برای هر اتفاقی که در آینده در حرفه‌تان می‌افتد آماده هستید و خیالتان راحت است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *