افراد موفق بعد از ساعات کاری چه کارهایی انجام می‌دهند! 2
بازدید 1766
تیم تولید محتوا 867 روز پیش
بدون دیدگاه

افراد موفق چگونه برنامه ریزی می‌کنند؟ قسمت دوم

در قسمت قبل از این مقاله درمورد فعالیت‌های خارج از ساعات کاری و تاثیر آن‌ها بر زندگی شخصی و زندگی حرفه‌ای صحبت کردیم و فهرستی از کارهایی که افراد موفق و معروف در ساعات استراحت خود برای داشتن زندگی موفق‌ برنامه ریزی می‌کنند، ۵ مورد را بررسی کردیم و در این قسمت به ادامه فهرست می‌پردازیم:

۶. سیم لوازم الکترونیکی خود را قطع کنید

با پیشرفت تکنولوژی روز به روز افراد بیشتری به دنبال داشتن آخر هفته و یا تعطیلات بدون موبایل و اینترنت هستند. بسیاری از افراد می‌گویند که داشتن زمانی بدون تلفن، اینترنت، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی ذهن و بدن آن‌ها تازه می‌کند.

حتی اوپرا وینفری (که یکی از مشغله‌دارترین افراد کره زمین است!) هم هر از گاهی زمانی را برای دور شدن از دنیای مجازی دارد. او به کمک خواندن یک کتاب خوب و استراحت به دور از تکنولوژی برای خود این زمان را پیدا می‎کند. او می‌گوید:‌ «من یکشنبه‌ها رو روز تازه شدن روحم نامگذاری کردم و معمولا یکشنبه‌ها هیچ کاری نمی‌کنم.»

تکنولوژی معجزه‌آسا است اما افراد موفق می‌دانند که داشتن یک برنامه ریزی بدون تکنولوژی و اینترنت نیز برای سلامت و موفقیت ضروری است.

۷. داشتن یک برنامه مرتب برای بعد از ظهر‌ها

همه ما می‌دانیم که داشتن یک برنامه روزمره و مرتب برای صبح کمک بسیاری به افزایش بهره‌وری ما خواهد کرد. اما این را نیز به یاد داشته باشید که افراد موفق برای بعد از ظهر و پس از ساعات کاری خود نیز برنامه روزمره‌ای دارند و این مورد را در برنامه ریزی خود رد نظر می‌گیرند. این باعث می‌شود روز خود را به خوبی به پایان برسانند و روز بعد نیز شروع خوبی داشته باشند.

بنجامین فرانکلین هر شب قبل از خواب از خود می‌پرسد: «امروز چه کار مفیدی انجام دادم؟». اینگمار برگمن، کارگردان مشهور، همیشه قبل از خواب چندین صفحه کتاب می‌خواند؛ تحقیقات نشان می‌دهند که کتاب خواندن قبل از خواب موجب کاهش اضطراب می‌شود. COO پیشین فیسبوک، شریل سندبرگ، شب‌ها هنگام خواب تلفن همراه خود را خاموش می‌کند. آریانا هافینگتون می‌گوید: «خلاقیت، نبوغ، اعتماد به نفس، توانایی رهبری و تصمیم‌گیری همه و همه می‌تواند تحت تاثیر میزان خواب افراد در طول شب قرار گیرد.»

به شب‌های قبل از روز کاری توجه کنید و برنامه مناسبی برای آن بچینید. به کمک این کار می‌توانید روز بعد سرزنده و شاداب باشید و به موفقیت و شادمانی بیشتری دست یابید.

رزومه ساز

۸. آخر هفته‌ها برای سفر و پیک نیک برنامه ریزی کنید

عکس‌هایی از استیو جابز و بیل گیتس، کارآفرینان بزرگ آمریکایی در سفر، روی قایق و در تفریح حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چنین عکسی به این معناست که اگر این بیزنس‌من‌های بزرگ می‌توانند سفر و پیک‌نیک را در برنامه خود بگنجاند، شما هم حتما می‌توانید.

۹. آموختن چیزهای جدید و سرمایه‌گذاری روی توانایی‌های فردی

مدیر عامل پیشین توییتر، دیک کستولو، می‌گوید خواندن رشته تئاتر بداهه در توانایی‌های رهبری او تاثیر به سزایی داشته و او را تبدیل به رهبر بهتری کرده است. اما واتسون، بازیگر فیلم‌های هری پاتر، که از بازی در این سری فیلم آنقدر درآمد داشت که می‌توانست پس از آن بقیه عمرش را استراحت کرده و از همان درآمد استفاده کند، تصمیم گرفت تا تحصیلات خود را پس از اتمام این سری فیلم در دانشگاه بران ادامه دهد.

فرقی نمی‌کند به دوره آموزشی مربی‌گری بروید یا روانشناسی و یا یک کارگاه آموزش بازیگری، افراد موفق این را می‌دانند که با سرمایه‌گذاری روی خود و توانایی‌های‌تان (توانایی‌های ذهنی، بدنی یا روحی)، به رضایت از خود خواهید رسید و می‌توانید در زندگی حرفه‌ای خود نیز تاثیرگذار باشید.

۱۲. ورزش کنید

۱۰ کار که افراد موفق بعد از ساعات کاری انجام می‌دهند!

اگر با خودروی خود به محل کارتان می‌روید آن را کمی دورتر از شرکت پارک کنید تا به همین دلیل هر روزی هرچند کم نرمشی کرده باشید، از همکارانتان دعوت کنید تا همراه خود گرمکن بیاورند تا بتوانید بعد از اتمام ساعت کاری با هم بدوید، اگر از این کار خوشتان آمد و تاثیر آن را حس کردید توصیه میکنیم یک همانند بیل‌گیتس در تصویر شاخص همین مقاله یک ورزش حرفه‌ای را انتخاب کنید و آخر هفته خود را با آن پر کنید.

تحقیقات نشان داده که ورزش حتی در بازدهی خلاقیت و هوش انسان نیز تاثیر مستقیم دارد. همانطور که از قدیم گفته‌اند که “مغز سالم در بدن سالم است.”

 

۱۱. مراقبت از خود و دور نگه داشتن استرس

ماریان الیوت، وکیل و مدافع حقوق بشر که مدتی را در افغانستان جنگ زده مستقر شده بود، شروع به یوگا و آموختن تکنیک‌های تنفس آن کرد تا در بحبوحه جنگ و خشونت لحظات آرامش‌بخشی را برای خود بسازد. پس از مدتی او متوجه شد که تمرین‌های یوگا، حتی کشیدن چند نفس عمیق فقط برای چند دقیقه به حفظ سلامت جسمی و روانی او کمک بسیاری کرد و به او اجازه داد تا کارهای بسیار مهمی را در شرایط استرس‎زا به راحتی انجام دهد.

شاید شما مانند ماریان در مناطق جنگ‌زده کار نکنید، اما هر کاری می‌کنید و هر کجا که زندگی می‌کنید حتما شرایط پر استرس، شک و تردید، سردرگمی و خستگی را تجربه کرده و خواهید کرد. اگر برنامه خواب منظمی ندارید و تغذیه شما نامناسب است، رویارویی با شرایط استرس‌زا و حل مشکلات برای شما بسیار سخت‌تر خواهد بود.

افراد موفق می‌دانند که اگر افسرده باشید و سلامت جسمانی و تمرکز نداشته باشید، این مشکلات بر کیفیت کار شما تاثیر می‌گذارند و موفقیت شما را کاهش می‌دهند.

در آخر…

می‌توانید برای بهبود سبک زندگی و داشتن انرژی در زندگی حرفه‌ای‌تان از نیل پاتریک هریس، اپرا وینفری، تیلور سوییفت، میشل اوباما، ماریان الیوت و سایر کسانی که به عنوان نمونه در اینجا از آن‌ها سخن گفتیم، الگو بگیرید و زمان استراحت خود را با برنامه ریزی پیش ببرید تا سالم و خوشحال باشید و تصمیم‌های عاقلانه بگیرید.

هر هفته شامل ۱۶۸ ساعت است. احتمالا شما ۴۰ ساعت از آن را در حال کار کردن هستید و ۱۲۸ ساعت وقت برای خوردن، خوابیدن، استراحت و انجام کارهایی دارید که می‌خواهید. چه کارهایی می‌خواهید انجام دهید؟

به نظر شما بهترین کار برای پر کردن ساعات غیرکاری چیست و چه کاری بهترین بازدهی را روی پیشرفت کاری و زندگی ما دارد؟ لطفا برای ما بنویسید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *