کسب و کار موفق
بازدید 1767
تیم تولید محتوا 527 روز پیش
بدون دیدگاه

چگونه یک کسب و کار جدید موفق راه‌اندازی کنیم؟

راه‌اندازی کسب و کار جدید، کاری چالش‌ برانگیز و در عین حال پر هیجان است. در اینجا به راه‌کارهایی برای شروع یک کسب و کار جدید می‌پردازیم.

اهداف کسب و کار جدید خود را مشخص کنید

هدف اصلی کسب و کار جدید خود را مشخص کنید و تعیین کنید که دقیقاً می‌خواهید چه کاری انجام دهید. به دست‌ یافتنی بودن اهداف خود فکر کنید و در این مورد با همکاران و یا شریک خود در این کسب و کار تازه، صحبت و مشورت کنید.

مسائل مالی را نادیده نگیرید

نبود پول باعث شکست اکثر کسب و کارهای کوچک می‌شود، یادتان باشد که همیشه به نقل و انتقلات مالی خود توجه کنید و دخل‌ و‌ خرج را هماهنگ پیش ببرید. حداقل برای ۱۲ ماه آینده، میزان پول‌های موجود و پول‌هایی که قرار است خرج شود را حساب کنید تا مطمئن شوید که دچار کمبود مالی در کسب و کار جدید خود نخواهید شد. همیشه پول اجاره، آب، برق، تلفن و غیره را از قبل کنار گذاشته و به موقع پرداخت کنید. برنامه‌ای برای خرج‌های پیش‌بینی نشده و مشکلات مالی احتمالی داشته باشید.

شریک خود را با دقت انتخاب کنید

کسب و کار جدید

انتخاب همکار و همراه برای موفقیت شرط مهمی است.  اگر شخصی را انتخاب کنید که از قبل می‌شناسید خیلی راحت‌تر می‌توانید کار را شروع کنید و به او اعتماد کنید. کار با یک دوست و یا اعضای خانواده، مشکلات خاص خود را دارد و در صورت شکست خوردن کار، بر رابطه‌ دوستی و یا خانوادگی‌تان بی‌تاثیر نیست. به تمامی جنبه‌‌های شراکت از قبل خوب فکر کنید و از ابتدا در مورد میزان سود و زیان و سهم و همه‌ موارد، با شریک خود توافق کنید.

بازار کسب و کار جدید خود را بشناسید

باید در مورد میزان عرضه و تقاضای کالایی که می‌خواهید ارائه کنید و از وضعیت کلی آن در بازار به خوبی خبر داشته باشید. رقبای خود را به خوبی شناسایی کنید و سعی‌تان بر این باشد که خدمات بهتری به آن‌ها ارائه کنید تا متفاوت باشید و همه را به طرف خود جذب کنید.

رزومه ساز

هروقت نیاز داشتید با دیگران مشورت کنید

هر کاری را باید به کاردان سپرد. اگر جایی از کار دچار مشکل شدید، باید به سراغ کسی بروید که در آن زمینه تخصص دارد و می‌تواند به راحتی کار را راه بیندازد، نباید در جریان رسیدن به نتیجه اتلاف وقت کرد. از کمک خواستن نترسید، با اعضای خانواده و دوستان مشورت کنید و از ایده‌های جدید استفاده کنید تا کسب و کار جدید خود را رونق بدهید.

برای راه‌اندازی کسب و کار جدید باید سخت تلاش کرد. موفقیت تضمینی نیست و این راه پستی و بلندی‌‌های زیادی دارد. در طول سال‌های اول سختی کار بیشتر است و ممکن است بیشتر متضرر شوید، اما اگر اصولی کار کنید و بتوانید این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید آینده‌ بهتری در انتظارتان خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *