نوشتن کاورلتر
بازدید 2241
تیم تولید محتوا 374 روز پیش
بدون دیدگاه

نحوه نوشتن کاورلتر

کاورلتر یک سند تک صفحه‌ای و کوتاه است که می‌توانید به همراه رزومه خود برای فرصت شغلی مورد نظرتان ارسال کنید. 

برای ساخت رزومه کاری به چه نکاتی توجه کنیم؟

نوشتن کاورلتر چه کمکی می‌کند؟

کاورلتر این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کارفرما نشان دهید که چرا شما فرد مناسبی برای این فرصت شغلی هستید و چگونه مهارت‌ها و تخصص‌هایی که دارید می‌تواند به شرکت ایشان کمک کند. این نوشته باید حرفه‌ای باشد و به صورت ساده شما را به کارفرما معرفی کند.  

کاور لتر به شما کمک می‌کند که توجه کارفرما و منابع انسانی را به روشی متفاوت جلب کنید. ارسال کاورلتر راهی مناسب برای نمایش اشتیاق شما برای کار در شرکت موردنظرتان است. 

کاور لتری که می‌نویسید باید قوی و مختصر باشد و بتواند در اولین نگاه تاثیر خوبی روی کارفرما بگذارد. 

کاورلتر به شما این امکان را می‌دهد که به جزئیات بیشتری از آنچه رزومه شما اجازه می‌دهد بپردازید، شکاف‌های موجود در سابقه شغلی خود یا نیاز خود به تغییر شغل را توضیح دهید و دلیل مناسبی برای دریافت این موقعیت مطرح کنید.

هنگام نوشتن کاورلتر به این نکات توجه کنید:

چگونه کاورلتر بنویسیم

مقدمه و جمع بندی داشته باشید 

در کاورلتر خود را معرفی کنید و از بهترین دستاوردهای خود یاد کنید. بعد از معرفی خود و جذب کارفرما یا کارشناس منابع انسانی می‌توانید در مورد توانایی‌ها و اهداف خود صحبت کنید. در نهایت بهتر است یک بار تمامی اطلاعات وارد شده را جمع بندی کنید با این کار به کارفرما یادآوری می‌کنید شما فرد مناسبی برای پوزیشن شغلی مورد نظر ایشان هستید. در نهایت از فردی که وقت می‌گذارد و کاور لتر شما را مطالعه می‌کند تشکر کنید.

رزومه ساز

هنگام نوشتن کاورلتر به لحن خود دقت کنید 

 

لحن شما به اینکه در حال ارسال کاور لتر برای کدام فرصت شغلی هستید بستگی دارد. معمولا لحن انتخابی برای نوشتن کاورلتر لحنی رسمی اما دوستانه است. خیلی خودمانی ننویسید و از لحن رزومه خود دور نشوید.

به توانایی‌های خود اشاره کنید

یکی از مسائل مهم که کارفرمایان به آن دقت می‌کنند توانایی‌های شماست. پس لازم است در کاورلتر به توانایی‌های خود اشاره کنید. برای مثال اگر توانایی حل مساله، مذاکره و ..و دارید آن‌ها را در کاورلتر خود ذکر کنید. این مورد به شما کمک می‌کند تا فردی با اعتماد به نفس به نظر برسید. در عین حال به صورت مستقیم به کارفرما اجازه می‌دهید این اطلاعات را در مورد شما داشته باشد و بداند شما فرد مورد نظر ایشان با توانایی‌های لازم هستید.

هدف خود را بنویسید

در متنی که می‌نویسید به اهداف خود برای گرفتن فرصت شغلی مورد نظرتان اشاره کنید و ذکر کنید که چرا فرد مناسبی برای این مورد هستید و چگونه می‌توانید به ارزش‌های شرکت بیافزایید. با این روش می‌توانید تاثیر مناسبی روی ذهن مخاطب خود بگذارید و نسبت به سایر رقبای خود بیشتر در خاطر کارفرما بمانید. در عین حال مواظب باشید به حاشیه نپردازید و فقط روی نکات مهم تمرکز کنید.

اطلاعات اضافه وارد نکنید

از نوشتن اطلاعات و عبارات اضافی در کاورلتر بپرهیزید. همانطور که گفتیم کاورلتر یک سند تک صفحه‌ای است و کارفرما با یک نگاه باید توانایی‌ها و برتری‌های شما را ببیند. سعی کنید به مواردی که در رزومه امکان اشاره به آن‌ها را نداشته‌اید اشاره کنید.  

چرا باید رزومه خود را آپدیت نگه دارید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *