ساخت رزومه کاری.
بازدید 3823
تیم تولید محتوا 402 روز پیش
بدون دیدگاه

نحوه ساخت رزومه کاری

برای همه کارجویان رزومه یکی از مهم‌ترین ابزاری است که توسط آن می‌توانند مهارت‌های خود را به کارفرمایان نشان دهند. ساخت رزومه کاری مناسب مهم‌ترین بخش قبل از رفتن به مصاحبه شغلی است. با رعایت یک سری نکات می‌توانید رزومه‌ای کارآمد برای خود بسازید و از سمت کارفرمایان دعوت به مصاحبه شوید. اما اگر رزومه ضعیفی را برای کارفرما ارسال کنید مدت‌ها این سوال در ذهن شما باقی خواهد ماند که چرا هیچ تماسی با شما برقرار نشده است.

حتما از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید رزومه‌ای بنویسید که منجر به دعوت مدیران منابع انسانی به مصاحبه‌ شغلی شود.

در این راهنما، ما قصد داریم هر آنچه را که در مورد چگونگی ساخت رزومه کاری باید بدانید با شما به اشتراک بگذاریم.

برای ساخت رزومه کاری مناسب تمامی نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • قالب و طرح رزومه کاری را مناسب انتخاب کنید
  • اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس خود را وارد کنید
  • حتما خلاصه‌ای از فعالیت‌های خود در قسمت درباره من بنویسید
  • تجربه کاری و دستاوردهای خود را فهرست کنید
  • مهارت‌های نرم و سخت خود را ذکر کنید
  • اطلاعات خود را برای آگهی شغلی مورد نظرتان تنظیم کنید
  • در صورت لزوم کاور لتر بنویسید
  • رزومه و Cover Letter خود را تصحیح کنید

رزومه ساز

قالب رزومه کاری

قبل از اینکه رزومه خود را بنویسید، باید مطمئن شوید در نگاه اول خوب به نظر می‌رسد. استخدام کنندگان و مدیران منابع انسانی اولین چیزی که می‌بینند ظاهر رزومه شماست نه چیزی که در آن نوشته‌اید. این بهترین فرصت برای تاثیرگذاری اولیه است.

اطلاعات تماس خود را در رزومه بنویسید

این یکی از مهم‌ترین بخش‌های رزومه شماست. اگر کارفرمایان نمی‌توانند با شما تماس بگیرند، مهم نیست که بقیه رزومه شما چقدر عالی باشد. بنابراین باید مطمئن شوید که اطلاعات تماس شما دقیق و به روز است. موارد زیر را در قسمت بالای رزومه خود بنویسید و آن را چک کنید و مطمئن باشید جایی از آن اشتباه نکرده‌اید.

  • نام
  • شماره تلفن
  • شهر محل سکونت
  • آدرس ایمیل
  • آدرس پروفایل لینکدین

خلاصه‌ای برجسته در مورد خود بنویسید

ساخت رزومه کاری

یکی از راه‌های مطمئن شدن از برجسته بودن رزومه، نوشتن یک توضیح جذاب است. یک توضیح مختصر و یک خطی که شما به عنوان یک نامزد چه کسی هستید.

یک توضیح و نوشته خوب می‌تواند توجه  کارفرما را جلب کند و او را تشویق کند تا نگاهی دقیق‌تر به رزومه کاری شما بیندازند. همچنین می‌تواند مرتبط‌ترین مهارت‌ها و تجربیات شما را برجسته کند. این مورد کمک می‌کند مسئول استخدام زودتر به این نتیجه برسد که شما برای این فرصت شغلی مناسب هستید.

بر اساس مطالعه ای که توسط Ladders انجام شده است، بیشتر استخدام کنندگان تنها بین شش تا هشت ثانیه را صرف نگاه کردن به رزومه، قبل از تصمیم گیری در مورد یک نامزد شغلی می‌کنند.

این به این معنی است که شما باید یک تاثیر اولیه قوی داشته باشید! می توانید این کار را با اضافه کردن متن خلاصه و مجموعه‌ای نکات مهم که صلاحیت‌های شما را نشان می‌دهد انجام دهید.

جزئیات تجربه کاری خود را به رزومه اضافه کنید

اکنون زمان آن است که به قلب رزومه خود بپردازید – بخش “تجربه کاری”. زمانی که کارفرمایان رزومه شما را دریافت می‌کنند بیشترین زمان را صرف بررسی این قسمت می‌کنند.

اگر این بخش را به درستی بنویسید، یک رزومه برای خود  دارید که مصاحبه‌های شغلی زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.

اولین چیزی که یک استخدام‌کننده در رزومه کاری شما به آن نگاه می‌کند، تجارب شغلی شما و شرکت‌هایی است که با آن‌ها کار کرده‌اید. با فهرست کردن هر شغل به ترتیب زمانی معکوس (ازآخرین کار به اولین کار) یافتن این اطلاعات را آسان کنید.

هر تجربه شغلی باید عنوان فرعی خود را داشته باشد که شامل اطلاعات زیر باشد:

  • نام شرکت
  • عنوان شغلی
  • تاریخ شروع و پایان
  • دستاوردها و مسئولیت‌ها

مهارت‌های نرم و سخت خود را بنویسید

هنگام نوشتن رزومه، حتماً بخش مهارت‌ها را در نظر بگیرید. این قسمت برای ذکر تمام مهارت‌ها و دانشی است که شما را به کاندیدای ایده آل برای این شغل تبدیل می‌کند.

به مهارت هایی که در شرح شغل موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید ذکر شده است توجه ویژه‌ای داشته باشید.

دو نوع مهارت وجود دارد که می توانید در بخش مهارت‌های خود بگنجانید: مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم.

مهارت‌های سخت، مهارت‌ها و دانش خاصی هستند که برای انجام یک کار یا شغل خاص به آن نیاز دارید.

مهارت‌های نرم، مهارت‌های بین فردی هستند که به شما در تعامل با دیگران کمک می‌کنند. تعیین کمیت آن‌ها دشوار است اما در محل کار به همان اندازه مهم هستند.

برای ساخت رزومه کاری مناسب کاورلتر بنویسید

گاهی لازم است به همراه رزومه نامه‌ای به اسم کاور لتر برای تاثیر بیشتر رزومه خود برای کارفرما ارسال کنید.

این نامه را به عنوان پیش نمایشی سریع از مهارت‌ها و تجربیات خود در نظر بگیرید. هدف کاور لتر این است که مدیر استخدام را به شما علاقه‌مند کنید تا آن‌ها بخواهند بیشتر در مورد شما بدانند.

در نهایت

بعد نوشتن تمامی موارد یک بار دیگر تمام مواردی را که نوشته‌اید چک کنید و از صحت آن‌ها مطمئن باشید. برای داشتن سرعت بیشتر و قالب آماده می‌توانید از رزومه ساز جابینجا استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *