تمرکز همیشگی در ۵ مرحله
یکی از مشکلات عمده کارمندان هنگام کار، نداشتن تمرکز کافی است. این مشکل برای اکثر افراد پیش میآید و اغلب اوقات به گونهای است که شخص تمام حواسش را روی کار متمرکز میکند؛ اما پس از چند دقیقه دوباره تمرکز خود را از دست داده و مسائل جانبی حواس او را پرت میکند. در اینجا ۵ روش مؤثر برای بدست آوردن تمرکز بیشتر روی کار و داشتن کارایی بیشتر پیشنهاد داده شده است.
۱. کارهای خود را اولویتبندی کنید.
وظایف و کارهای روزانهی خود را به ترتیب اهمیتشان اولویت بندی کنید و به همان ترتیب شروع به انجام آنها کنید. از این طریق کارهایتان به نحو بهتری انجام میگیرند و دیگر استرس کاری ندارید. با انجام هر کدام از کارها، کنار آن مورد یک تیک بزنید. با دیدن تیکها، احساس رضایتی به شما دست میدهد و انرژی بیشتری برای ادامهی کار پیدا خواهید کرد.
۲. به مسائل جانبی کمتر توجه کنید.
یکی از اصلیترین مواردی که باعث حواسپرتی کارمندان در هنگام کار میشود، مشغول شدن با شبکههای اجتماعی در هنگام انجام امور است. استفاده از شبکههای اجتماعی در حین کار نه تنها باعث میشود تواناییهایتان کاهش پیدا کند، بلکه باعث میشود کارایی کمتری نیز داشته باشید.
۳. به خودتان جایزه دهید.
هر بار که کاری را به اتمام میرسانید، چه کاری کوچک و چه بزرگ، به خودتان جایزه بدهید. این جایزه میتواند یک شکلات، چای، استراحت و یا قدم زدن در محوطه باشد. اینکار باعث میشود که احساس آرامش و تمرکز بیشتری بدست آورید و با انرژی بیشتری به کارتان ادامه دهید.
۴. میز خود را مرتب نگه دارید.
داشتن میزی مرتب باعث میشود که ذهنتان نیز سازماندهی شود؛ در نتیجه میبینید که در انجام امور تمرکز بیشتری دارید و عوامل استرس زا از شما دور میشوند. با این توانایی هم خودتان و هم شرکتتان پیشرفت بیشتری خواهد کرد.
۵. خواب کافی و ورزش را فراموش نکنید.
نداشتن خواب کافی باعث میشود که توانایی خود در مقابله با استرس را از دست دهید و نتوانید به راحتی روی کارتان تمرکز کنید؛ پس سعی کنید حتماً خواب کافی داشته باشید. یکی دیگر از روشها برای داشتن تمرکز بیشتر، ورزش کردن است. در طول روز سعی کنید کمی حرکات ورزشی انجام دهید یا بدوید تا ذهنتان آرامش بیشتری بگیرد و انرژی کسب کنید.
نظرات کاربران