۷ ویژگی‌ مورد توجه مدیران برای استخدام
بازدید 1678
تیم تولید محتوا 527 روز پیش
بدون دیدگاه

۷ ویژگی‌ مورد توجه مدیران برای استخدام

هر کارفرما تجربه‌ی زیادی با کارمندان خوب و بد دارد، به همین خاطر هر کارفرمایی می‌‌داند که به چه فردی با چه ویژگی‌‌هایی‌ احتیاج دارد. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها ۷ مورد است که به بررسی‌ آن‌‌ها می‌‌پردازیم:

۱. هوش و ذکاوت :

نتایج حاصل از تحقیقات نشان می‌‌دهد ۷۶ درصد از میزان بازدهی و مفید بودن یک کارمند به سطح هوش او بستگی دارد، هوش در این مقوله به معنی توانایی برنامه ریزی، تعیین اولویت ها، حل چالش‌های پیش رو، و در نهایت به نتیجه رساندن کار است. هوش در واقع به معنی‌ درک کلی‌ بالا از شرایط و توانایی عملی‌ شما در برخورد با مشکلات روزمره در کارتان است. راه نشان دادن هوشمندی، پرسیدن سوالات هوشمندانه است. وجود کنجکاوی هم نشانگر هوش سرشار است که معمولا خود را زود نشان می‌‌دهد. هر چه که بیشتر بپرسید و به پاسخ‌ها گوش دهید نشانه وجود این ویژگی‌ در شماست.

۲. قدرت رهبری : 

رهبری به معنی‌ تمایل شما در پذیرش مسئولیت برای گرفتن نتیجه است. از مهم‌ترین ویژگی‌های رهبران، آن است که به دنبال توجیه نیستند، شما می‌‌توانید انگیزه خود را برای یک مدیر و رهبر بودن را، با قبول مسئولیت رساندن یک شرکت به اهدافش و تلاش برای رسیدن به آن‌ اهداف در بالا‌ترین سطح نشان دهید.

۳. صداقت :

صداقت شاید مهم‌ترین ویژگی‌ برای موفقیت بلند‌مدت در زندگی‌ و شغل است. صداقت از روراست بودن با خودتان شروع می‌‌شود، یعنی‌ شما با خودتان و در روابطتان با دیگران کاملا شفاف هستید. شما به نقاط ضعف و قوت خودتان آگاه هستید و اشتباه‌های خود را در گذشته می‌‌پذیرید و از همه مهم‌تر این نشانگر وفاداری شما خواهد بود.

۴. دوست داشتنی بودن :

کارفرماها افرادی را دوست دارند که گرم و صمیمی‌ باشند و با دیگران به خوبی‌ همکاری کنند، آن‌‌ها به دنبال کسانی‌ هستند که کار تیمی را به خوبی‌ یاد گرفته‌اند و خود را عضوی از خانواده کاری می‌دانند. مردان و زنان با شخصیتی دوس داشتنی، در کار خود بسیار موفق‌تر و پر بازده‌تر هستند. کار تیمی کلید موفقیت در تجارت است. تجربه کاری شما به عنوان عضوی از یک تیم در گذشته و همینطور تمایل و انگیزه شما برای اینکار در آینده می‌‌تواند جزء جذاب‌ترین جنبه‌های شما هنگامی که برای یک شغل درخواست همکاری می‌دهید، باشد.

۵. شایستگی و لیاقت :

شایستگی یکی‌ از مهم‌ترین ارکان موفقیت است. در واقع این مورد پایه و اساس هرآنچه برای شما در کارتان اتفاق می‌‌افتد خواهد بود.

به زبان ساده‌تر، شما زمانی‌ شایسته شمرده خواهید شد که توانایی به سرانجام رساندن وظایف‌تان را داشته باشید، اولویت‌ها را به درستی‌ تشخیص دهید و توانایی تشخیص وظایف مرتبط را از غیر مرتبط داشته باشید، و در نهایت با تمرکزِ کامل برای تحقق‌ آن‌ها تلاش کنید.

رزومه ساز

۶. شجاعت :

شجاعت میزان ریسک پذیری شماست. شجاعت همچنین به معنی‌ میزان علاقه‌ شما در قبول کردن چالش‌های جدید، عطش برای قبول مسئولیت‌های بزرگ با وجود ریسک شکست زیاد است.

از دیگر نشانه‌های شجاعت آن‌ است که شما به راحتی‌ حرف خود را بیان می‌کنید و از اشتراک افکار خود نمی‌ترسید، کارفرمایان این دست از افراد را بسیار می‌پسندند. شما در مصاحبه‌ شغلی‌ می‌توانید این ویژگی‌ را با پرسیدن سوالات رُک و مستقیم درباره شرکت، موقعیت شغلی‌ و آینده کاری‌تان در آنجا نشان دهید.

۷. قدرت درونی‌ :

قدرت درونی‌ به معنی‌ عزم، اراده و توانایی شما در مقابله با مشکلات است. از ویژگی‌‌های این افراد قابلیت آن‌ها در حفظ خونسردی در هنگام مصاحبه شغلی‌ است. اگر هنگام مصاحبه آرامش خود را حفظ کنید نشانگر آن‌ است که در مقابله با بحران‌های هر روز در محیط کاری می‌توانید همین برخورد را انجام دهید.

 

جدا از تمام مطلب بالا آن‌ چه بیشترین تاثیر را در انتخاب شدن شما برای یک موقعیت شغلی‌ دارد، شخصیت شماست که مجموعه‌ تمام جنبه‌های مثبت و منفی‌ شما است. پس می‌‌توانید روی نکات اشاره شده در این مطلب کار کنید تا احتمال موفقیت شما بیشتر شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *