بالا بردن اعتماد به نفس در مصاحبه استخدامی
بازدید 2402
تیم تولید محتوا 504 روز پیش
بدون دیدگاه

افزایش اعتماد به نفس در مصاحبه

در این متن به راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در مصاحبه شغلی می‌پردازیم. با به کارگیری این راه‌بردها پیش از ورود به جلسه مصاحبه، احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.

برای افزایش اعتماد به نفس از تکنیک تنفس عمیق استفاده کنید

برای داشتن اعتماد به نفس باید اول آرامش داشته باشید. برای به دست آوردن آرامش می‌توانید روی تنفس خود تمرکز کرده و از قانون سه، چهار، هفت بهره ببرید. برای این کار سه ثانیه نفس بگیرید، چهار ثانیه نفس خود را حبس کنید و در هفت ثانیه نفس خود را خارج کنید. اگر یک‌ بار کافی نبود، چند مرتبه از این تکنیک استفاده کنید. با این‌ کار ضمن گرفتن اکسیژن بیشتر، آرام می‌شوید.

با مصاحبه کننده دوست باشید

برقراری ارتباط خوب و درست با مصاحبه کننده بسیار مهم است و هر شخصی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سعی کنید مصاحبه کننده از صحبت با شما حس مثبتی داشته باشد و از جریان گفتگو لذت ببرد.

گفتگوی درونی خود را مثبت کنید

قبل از مصاحبه به خود دل‌گرمی بدهید. با مثبت کردن گفتگوی درونی خود و تمرکز بر نقاط قوت خود می‌توانید به آرامش بیشتری برسید.

بر زمان حال تمرکز کنید

بالا بردن اعتماد به نفس در مصاحبه استخدامی.

عجله باعث بی‌دقتی و افزایش استرس می‌شود. در هر لحظه فقط به همان لحظه و اولویت موجود فکر کنید و در انجام کارها آرامش خود را حفظ کرده و عجله نداشته باشید.

موفقیت خود را مجسم کنید

قبل از ورود به جلسه مصاحبه، موفقیت خود را مجسم کنید. تصور کنید که به پرسش‌ها به خوبی پاسخ دادید و به نتیجه بسیار عالی رسیدید و با خوشحالی از اتاق خارج شدید. این تصور به شما قوت قلب می‌دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

رزومه ساز

با آمادگی کامل وارد جلسه مصاحبه شوید

آمادگی پیش از مصاحبه بسیار مهم است. با جست‌و‌جویی سریع در اینترنت می‌توانید فهرست سوالاتی که احتمال دارد از شما پرسیده شود را بیابید. همچنین در مورد سازمان مورد نظر و زمینه کاری و شغلی که برای آن مصاحبه می‌شوید خوب تحقیق کنید. سعی کنید بفهمید چه ویژگی‌هایی برای موفقیت در شغل مورد نظر مهم است و انتظارات شرکت چیست. سعی کنید از توانایی‌ها و سابقه‌ کاریتان نمونه‌های موفقی برای ارائه در هر مورد یادداشت کنید. می‌توانید پیش از مصاحبه با یکی از دوستان یا نزدیکان خود، روند مصاحبه را تمرین کرده و در صورت نیاز پاسخ‌های خود را اصلاح کنید. آمادگی بیشتر به کاهش استرس کمک شایانی می‌کند.

نگرانی‌های خود را شناسایی کنید

در خصوص مواردی که شما را نگران می‌کنند به خوبی فکر کنید. لیستی از تمام نگرانی‌های خود تهیه و در مورد هر کدام خوب فکر کنید. اگر ریشه در واقعیت دارند به روش‌های عملی حل نگرانی‌های خود فکر کنید. و اگر شواهد عینی در تایید نگرانی خاصی ندارید، سعی کنید بدترین حالتی که ممکن است پیش بیاید را در نظر گرفته و تصمیم بگیرید که چنین شرایطی را چگونه مدیریت خواهید کرد. این تمرین ذهن شما را آرام می‌کند و اطمینان پیدا می‌کنید که برای مواجه با هر شرایطی آماده خواهید بود.

به خاطر داشته باشید، اعتماد به نفس کلید موفقیت شما و از جمله اولین ویژگی‌هایی است که مصاحبه کننده‌ها به آن توجه می‌کنند، پس برای افزایش اعتماد به نفس خود وقت بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *