کشف زمینه‌ای که در آن استعداد دارید.
بازدید 1352
تیم تولید محتوا 504 روز پیش
بدون دیدگاه

۴ روش برای کشف زمینه‌ای که در آن استعداد دارید

یک رویای جهانی وجود دارد که ما را تشویق می‌کند کارهایی را انجام دهیم که به آن‌ها علاقه داریم. تنها مشکل این رویای آرمانی این است که گاهی‌ اوقات ما نمی‌توانیم در آن‌چه که دوست داریم بهترین باشیم. گلوریا استاینم معروف می‌گوید: ما آموزش می‌دهیم چیزهایی را که نیاز داریم یاد بگیریم و می‌نویسیم چیزهایی را که نیاز داریم بدانیم.

نگران نباشید، این بدان معنی نیست که رویای شما از بین‌رفتنی است، بلکه بدان معناست که شما نیاز دارید چگونگی به ثمر رساندن رویای خود را با استفاده از مهارت‌هایی که در حال حاضر در اختیار دارید، کشف کنید. مطمئنا پس از این اتفاقات رویای شما تغییر پیدا خواهد کرد اما در پایان روز شما هنوز هم این فرصت را دارید که به آن‌چه که علاقه دارید بپردازید. در ادامه ما چهار سوال مطرح می‌کنیم که برای تحقق این امر باید از خودتان بپرسید:

چه مهارت‌هایی به شما کمک کرده‌اند تا رشد کنید؟

مطمئنا در طول دوران کودکی و هم‌چنین مدرسه و دانشگاه مهارت‌های خاصی را از روی نیاز به دست آورده‌اید. به عنوان مثال اسکات ادینگر مدیرعامل یکی از شرکت‌های مشاوره‌ای برتر جهان است، او در زمان کودکی در شرایط بسیار نامطلوبی زندگی می‌کرد و یاد گرفت برای زنده ماندن در این محیط باید چالش‌های بسیاری را رد کند، این نیاز به او کمک کرد تا تخصص ارتباطات، همسویی با دیگران، متقاعدسازی و حل تعارضات را یاد بگیرد.

رزومه ساز

در دانشگاه او مسیر مهارت‌های ارتباطی خود را ادامه داد و مدرک ارتباطات را دریافت کرد، او به سرعت پیشرفت کرد و خیلی زود به رتبه‌ دوم در فروش تبدیل شد، پس از آن شرکت او جزو رتبه‌های برترفورچون نیز انتخاب شد. او با تمرکز بر یک مهارت بسیار مهم در کسب‌وکار (فروش)، توانست به موقعیت بسیار خوبی دست پیدا کند.

در حال حاضر زندگی هیچ‌یک از مردم مانند ادینگر تاسف‌بار نیست، اما این بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید مهارت‌های لازم را کشف کنید. در مورد تمام چالش‌هایی که در زندگی شما به وجود آمده فکر کنید، آیا یک موضوع مشترک ما بین همه‌ آن‌ها وجود دارد؟ اگر چنین است، این موضوع همان چیزی است که شما در آن مهارت دارید. همه‌ شما باید زمینه‌ای را که در آن مهارت دارید یا موقعیت‌های مناسب را کشف کنید.

چه کارهایی به شما احساس قوی بودن می‌دهند؟

مارکوس باکینگهام، یکی از نویسندگان برتر حال حاضر در مورد کشف نقاط قوت توضیح می‌دهد: نقاط قوت ما به شیوه‌های اساسی جلب توجه می‎‌کنند، آن‌ها باعث می‌شوند ما احساس قوی بودن بکنیم. توجه داشته باشید چه زمانی ‎شما احساس کنجکاوی، موفقیت و خوشبختی می‌کنید. این لحظات سر نخی از نقاط قوت شما دارند. همان‌طور که روی شناسایی و کشف کارهایی که باعث می‌شوند شما احساس قوی بودن بکنید تمرکز دارید، می‌توانید انتظار داشته باشید که این کارها باعث شادی شما نیز بشوند.

هنگامی که کودک بودید چه کارهای عجیب و غریبی انجام می‌دادید؟

کشف زمینه‌ای که در آن استعداد دارید

زمانی که ما کودک هستیم، کارهایی را انجام می‌دهیم که دوست داریم، حتی اگر این کارها کمی عجیب و غریب باشند. هنگامی که به سرگرمی‌های دوران کودکی خود نگاه کنید، به احتمال زیاد یک استعداد ذاتی کشف خواهید کرد. کندیس براون الیوت یکی از دانشمندان حال حاضر است. او در دوران ابتدایی خود از جمله کودکانی بود که ما بین بچه‌ها باهوش‌ترین محسوب می‌شد، اما بسیاری از معلمان به دلیل نمرات متوسطش از او ناامید شده بودند. او برچسب کم‌آموز گرفته بود، در عوض او افکار متفاوتی در ذهنش داشت مانند ساخت شهرستان‌های شناور، اختراعات، اشکال جدیدی از هنر، هوش مصنوعی و … را داشت.

چهار دهه‌ بعد الیوت در ایالت متحده ۹۰ اختراع ثبت شده داشت. معروف‌ترین اختراع او پن‌تایل بود که در صدها میلیون تلفن هوشمند، تبلت، نوت‌بوک و تلویزیون‌های با وضوح بالا استفاده شد. او یک شرکت سرمایه‌گذاری تاسیس کرد که از این تکنولوژی حمایت می‌کرد و بعد از آن این تکنولوژی را به سامسونگ فروخت. به عنوان یک کودک خیال‌بافی‌های او توسط همکلاسی‌هایش عجیب و غریب و توسط معلمانش ناامیدکننده تلقی می‌شد، اما به عنوان یک بزرگسال خیال‌بافی‌های او یک رویکرد ابرقدرتی فوق‌العاده بود. آیا شما وقتی کوچک‌تر بودید کارهای عجیب‌ و غریبی انجام می‌دادید؟ شاید آن در واقع استعداد فوق‌العاده شما باشد؟

چه استعداد و نقات قوتی را در خود نادیده گرفته‌اید؟

اغلب اوقات ما نسبت به نقاط قوت خودمان بی‌اعتنا هستیم، زمانی‌که شما به صورت ناخودآگاه کاری به خوبی را انجام می‌دهید، به آسانی آن را نادیده می‌گیرید. به دقت گوش فرا دهید و آن نقاط قوتی را که به آسانی ردشان می‌کنید بیابید. رالف والدو اندرسون می‌گوید: بسیاری از کارهای نوابغ که از نظر ما امکان‌پذیر نیستند و نمی‌پذیریم‌شان، پس از مدتی با یک عظمت باورنکردنی به سمت ما بازمی‌گردند. تصور نکنید چون کاری از نظر شما آسان یا واضح است، مهم نیست. شاید آن کار برای دیگران بسیار کمیاب و باارزش هم باشد. آیا تا به حال تعریف‌هایی از استعداد های خودتان شنیده‌اید که نادیده گرفته باشید؟ آیا استعدادی دارید که از عنوان کردن آن در رزومه‌ خودداری کرده باشید؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *