مصاحبه برنامه نویس پایتون
بازدید 2197
تیم تولید محتوا 348 روز پیش
بدون دیدگاه

چگونه برای مصاحبه برنامه نویس پایتون آماده باشیم؟

در مصاحبه برنامه نویس پایتون، بسته به نوع شرکت و جایگاه مورد نظر و سمت شغلی، ممکن است سوالات متفاوتی مطرح شود. اما در کل برخی از سوالات و روند مصاحبه برنامه نویس پایتون به شکل زیر است.

بررسی سوابق کاری در مصاحبه برنامه نویس پایتون

در مرحله اول در جلسه مصاحبه، در مورد سوابق کاریتان از شما سوال پرسیده می‌شود. اگر رزومه‌ای که ارسال کرده‌اید کامل و جامع باشد به شما کمک بسیاری می‌کند. بهتر است رزومه خود را آپدیت نگه دارید و با فواید آن آشنا باشید.

در رزومه مهارت‌های خود را لیست کنید در قسمت سوابق کاری خود دستاوردهای مهمی که در هر سابقه به دست آورده‌اید به آن اضافه کنید. اگر پروژه خاصی را پیش برده‌اید یا در آن مشارکت کرده‌اید حتما در رزومه خود به آن اشاره کنید. به کمک این نوع رزومه شما قبل از جلسه مصاحبه با یک نگاه ساده همه چیز را با خود مرور می‌کنید و با ذهنی آماده در مصاحبه حاضر می‌شوید.

رزومه ساز

بررسی دانش فنی شما به عنوان یک برنامه نویس پایتون

همانطور که گفتیم در در جلسه مصاحبه با توجه به جایگاه مورد نظر سوالات متفاوتی از شما پرسیده می‌شود. در این بخش از مصاحبه، سوالاتی در مورد دانش فنی و مهارت‌هایی که در این زمینه دارید مطرح می‌شود.

برای مثال ممکن است سوالاتی مرتبط با مفاهیم پایتون نظیر چگونگی نوشتن یک کلاس، چگونگی استفاده از توابع، تفاوت بین تاپل و لیست و دیکشنری و … پرسیده شود. همچنین ممکن است سوالاتی مربوط به الگوریتم‌ها و ساختار داده‌ها مانند سوالاتی در مورد الگوریتم جستجو، الگوریتم مرتب‌سازی و … نیز مطرح شود.

مصاحبه برنامه نویس پایتون

 سوالات بخش فنی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. سوالات مربوط به مفاهیم پایه:
    سوالاتی که در خصوص مفاهیم پایه برنامه‌نویسی پایتون مطرح می‌شوند، مانند نحوه تعریف متغیر، نحوه انجام عملیات ریاضی، نحوه تعریف توابع و فراخوانی آن‌ها و غیره.
  2. سوالات مربوط به ماژول‌ها و پکیج‌ها:
    در این سوالات، شما باید در خصوص پکیج‌ها و ماژول‌های مختلف پایتون مانند NumPy، Pandas،Flask  ، Django و …، مسائلی مانند نحوه نصب و استفاده از آن‌ها، نحوه ایجاد و ایمپورت ماژول‌ها و کار با آن‌ها و غیره پاسخ دهید.
  3. سوالات مربوط به ساختار داده‌ها:
    در این دست از سوالات از شما در خصوص ساختار داده‌های مختلف مانند لیست‌ها، دیکشنری‌ها و سایر داده‌ ساختارهای پایتون سوال پرسیده می‌شود. شما باید بتوانید نحوه استفاده از آن‌ها و عملیات مختلفی که روی آن‌ها ممکن است انجام شود را توضیح دهید.
  4. سوالات مربوط به پارادایم‌های برنامه‌نویسی:
    این سوالات ممکن است شامل مسائلی مانند نحوه استفاده از شی‌گرایی و پارادایم شی‌گرا، تفاوت بین برنامه‌نویسی تابعی و برنامه‌نویسی شی گرا باشد.

نحوه و روش کار شما

هنگامی که شما برای فرصت شغلی برنامه نویس پایتون رزومه ارسال می‌کنید، سوالاتی در مورد نحوه‌ی کار شما و رویکردی که در مشکلات فنی دارید، مطرح می‌شود. مثلاً شما چگونه با مشکلات فنی و برنامه‌نویسی برخورد می‌کنید؟ چگونه با فرآیند توسعه‌ی نرم‌افزار از ابتدا تا انتها کار می‌کنید؟

خود را برای مصاحبه برنامه نویس پایتون آماده کنید

برای آماده بودن برای مصاحبه برنامه نویس پایتون، می‌توانید به سوالات متداول مصاحبه شغلی بپردازید و به صورت خلاصه به این سوالات پاسخ دهید. همچنین می‌توانید برای آماده شدن برای جلسه مصاحبه، سوالات مربوط به زبان برنامه نویسی پایتون را مطالعه کرده و در مورد آن‌ها تمرین کنید. مطالعه و آموزش در مورد الگوریتم‌ها و ساختار داده‌ها نیز می‌تواند به شما در این مورد کمک کند.

همچنین می‌توانید از تجربیات گذشته خود در زمینه برنامه نویسی پایتون و پروژه‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید، در مصاحبه بهره بگیرید. به سوالات با اطمینان و به صورت خلاصه پاسخ دهید.

در نهایت، ارتباط برقرار کردن با برخی از برنامه نویسان پایتون با سابقه کاری بیشتر و آگاهی در مورد شرکت و بخش مربوطه نیز می‌تواند در این مورد به شما کمک به سزایی کند.

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *