تفاوت فروش و بازاریابی
بازدید 3081
تیم تولید محتوا 334 روز پیش
بدون دیدگاه

تفاوت فروش و بازاریابی چیست؟

فروش و بازاریابی دو رشته مجزا هستند، اما اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. تفاوت بازاریابی و فروش در این است که بازاریابی بر ایجاد آگاهی از یک محصول یا خدمات تمرکز دارد، در حالی که فروش بر مبادله واقعی کالا یا خدمات با پول متمرکز است.

بازاریابی شامل فعالیت‌هایی مانند تحقیقات بازار، تبلیغات، روابط عمومی، قیمت گذاری و توزیع است. همچنین شامل درک نیازها و خواسته‌های مشتری به منظور توسعه استراتژی‌های موثر برای دستیابی به بازارهای هدف است. فروش شامل فعالیت‌هایی مانند جستجو برای مشتریان جدید، مذاکره در مورد قراردادها، بستن معاملات و ارائه خدمات به مشتریان است.

هر دو رشته بازاریابی و فروش برای موفقیت نیاز به مهارت‌های خاصی دارند. بازاریابی نیاز به درک رفتار مصرف کننده، روندهای بازار و شیوه‌های فعلی صنعت دارد. فروش نیاز به درک تکنیک‌های مذاکره و مهارت‌های بین فردی برای بستن معاملات دارد.

هم بازاریابی و هم فروش برای موفقیت هر کسب و کاری در بازار رقابتی امروز ضروری است. در حالی که بازاریابی به ایجاد آگاهی در مورد یک محصول یا خدمات در بین مشتریان بالقوه کمک می‌کند، فروش به تبدیل این مشتریان بالقوه به خریداران واقعی کمک می‌کند. برای نوشتن بهترین شرح شغلی فروش اینکه بتوانید کلیک کنید.

تفاوت فروش و بازاریابی

بازاریابی چیست؟

در حالی که فرهنگ لغت آکسفورد بازاریابی را به عنوان “عمل یا تجارت ترویج و فروش محصولات یا خدمات، از جمله تحقیقات بازار و تبلیغات” تعریف می‌کند، فیلیپ کاتلر، معروف به “پدر بازاریابی مدرن”، بازاریابی را به عنوان “فرایند اداری و اجتماعی که افراد آنچه را که نیاز دارند یا می‌خواهند بدست می‌آورند.” یاد می‌کند.

کارکردهای تجاری مانند فروش، تبلیغات و تدارکات بخشی از بازاریابی هستند. بخش بازاریابی یک شرکت تضمین می‌کند که اطلاعات صحیح در مورد محصولات یا خدمات در دسترس مشتری باشد و در عین حال از تحویل و کیفیت خوب محصولات یا خدمات اطمینان حاصل کند. برای مشاهده فرصت‌های شغلی بازاریابی  کلیک کنید.

فروش چیست؟

فروش زمانی اتفاق می‌افتد که خریدار کالاهای مشهود یا نامشهود را از فروشنده خریداری کند. این شامل انتقال مالکیت از فروشنده به خریدار است و عمدتاً متکی بر اعتمادی است کهخریدار به فروشنده دارد. فروش یک فعالیت رقابتی است و ممکن است واسطه‌هایی مانند فروشندگان، خرده فروشان، عمده فروشان و غیره را شامل شود. این می‌تواند یک قرارداد بین خریدار و فروشنده یا فرآیندی باشد که در آن یک فروشنده محصولات مختلف را می‌فروشد. اگر بدنبال فرصت‌های شغلی فروش هستید به سایت جابینجا مراجعه کنید.

رزومه ساز

تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟

تفاوت اصلی بین بازاریابی و فروش این است که بازاریابی در مورد ایجاد آگاهی برای یک محصول یا خدمات است، در حالی که فروش در مورد بستن معامله است. به عبارت دیگر، بازاریابی فرآیند ایجاد تقاضا برای یک محصول یا خدمات است، در حالی که فروش فرآیند تبدیل آن تقاضا به خرید واقعی است.

همانطور که گفتیم بازاریابی شامل فعالیت هایی مانند تحقیقات بازار، برندسازی، تبلیغات، روابط عمومی و تبلیغات است. فروش شامل فعالیت‌هایی مانند جذب مشتری، تولید سرنخ و بستن معاملات است. هم بازاریابی و هم فروش برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری هستند و هر دو برای برتری در آن‌ها به مهارت‌های متفاوتی نیاز دارند

فروش و بازاریابی به طور کلی دو نهاد متفاوت هستند و درک تفاوت بین آن‌ها می تواند به شما در برنامه ریزی شغلی خود کمک کند. اگرچه آن‌ها متفاوت هستند، هر دو باید دست به دست هم بدهند تا در درازمدت به کسب و کار ارزش مورد نیاز خود را برسانند.

همکاری در فروش و بازاریابی راز ایجاد برند قوی است

ترکیب عناصر فروش و بازاریابی می‌تواند به ایجاد یک تجربه مشتری منسجم کمک کند و امکان اشتراک منابع را فراهم کند و هزینه تبلیغ کسب و کار شما را کاهش دهد.

به طور متعارف، فروش و بازاریابی به عنوان فعالیت‌های جداگانه در نظر گرفته می‌شوند. هدف بازاریابی ایجاد آگاهی از یک شرکت و محصولات و خدمات آن است. هدف فروش تبدیل این آگاهی به خرید است.

اساسا، بازاریابی و فروش یک هدف مشترک دارند: جذب مشتریان جدید. در نتیجه، یک منطقه خاکستری وجود دارد که در آن بازاریابی و فروش همپوشانی دارند. ایجاد فرصتی برای مشاغل کوچک برای ایجاد یک تیم فروش/بازاریابی ترکیبی، که می‌تواند گزینه‌ای مقرون به صرفه و به صرفه باشد.

این مورد معمولا برای همه شرکت‌ها وجود دارد و همکاری دو تیم مارکتینگ و فروش با هم می‌تواند کسب و کار شما را به کسب و کاری موفق تبدیل کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *