بهترین راه‌ پیگیری پس از مصاحبه شغلی.
بازدید 2596
تیم تولید محتوا 505 روز پیش
بدون دیدگاه

بهترین راه‌ پیگیری پس از مصاحبه شغلی

اکثر مشاوران شغلی و کارشناسان استخدام معتقدند پس از مصاحبه‌ شغلی پیگیری آن توسط مصاحبه‌شونده ضروری است، خصوصا اگر شما شغل مورد نظر را دوست دارید و می‌خواهید مدیر استخدامی شما متوجه این موضوع باشد. علاوه بر این، پیگیری پس از مصاحبه به شما این فرصت را می‌دهد که پس از اتمام مصاحبه هنوز هم گفتگوی خود را ادامه دهید و ارتباط خود را حفظ کنید. اما سوال مهمی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که:

بهترین راه برای پیگیری پس از مصاحبه شغلی چیست؟

بهترین راه‌ پیگیری پس از مصاحبه شغلی

در اغلب موارد، فرستادن ایمیل بهترین راه برای پیگیری پس از مصاحبه‌ شغلی است.

  • ایمیل خود را سریع، مختصر، دوستانه و با رعایت ادب ارسال کنید.
  • ایمیل شما نباید مدیر استخدامی را تحت فشار قرار دهد تا همه کارها را کنار گذاشته و تنها به پیام صوتی شما گوش کند یا بخواهد سریعا به درخواست شما پاسخ دهد.

حتما این مورد را نیز در نظر بگیرید که چطور با مدیر استخدام ارتباط برقرار کنید تا نتیجه‌ مطلوبی بگیرید. شاید مدیر استخدامی کمتر با ایمیل سر و کار دارد و بیشتر با تلفن و تماس‌هایش مشغول است. اگر هر دو نفر شما بیشتر با تلفن صحبت می‌کنید، بهتر است یک تماس تلفنی با او برقرار کنید و برای مصاحبه از او تشکر کنید، هم‌چنین به موازات آن برای زود شنیدن نتیجه‌ ابراز امیدواری کنید. صرف نظر از نتیجه‌ای که خواهید شنید، سعی کنید روش‌های خود را منطبق با روش‌های مدیر استخدام خود قرار دهید و چند روز پس از مصاحبه‌‌ شغلی پیگیر آن باشید.

رزومه ساز

به یاد داشته باشید که پیگیری پس از مصاحبه‌ شغلی فرصتی برای شما ایجاد می‌کند که مطمئن شوید شما و مصاحبه‌کننده همسو هستید و هیچ اطلاعات دیگری از شما لازم نیست. پیگیری شما نشان‌دهنده‌ علاقه‌ی شما به این موقعیت است و هم‌‎‌چنین به مدیر استخدامی ثابت می‌کند که شما معتقدید بهترین فرد برای شغل مورد نظر هستید و می‌توانید در این محل کار، رشد بسیاری داشته باشید.
حتی اگر آن‌ها تصمیم خود را گرفته باشند، شما باید این پیگیری را انجام دهید، گاهی اوقات رقبای شما (مصاحبه‌شوندگان دیگر) پیشنهاد کار را رد می‌کنند یا ممکن است به دنبال فرصت‌های دیگری باشند. بنابراین مدیر استخدام همواره مشغول صحبت با مردم است و پیگیری کاری شما احتمالا به نفعتان تمام می‌شود. در ادامه پست ها می توانید در مورد نحوه درخواست اقزایش حقوق مطالعه نمایید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *