مذاکره افزایش حقوق
بازدید 2324
تیم تولید محتوا 463 روز پیش
بدون دیدگاه

چه زمانی برای افزایش حقوق وارد مذاکره شویم؟

تصور کنید برای مصاحبه به شرکتی رفته‌اید و از اولین حقوق پیشنهادی کارفرما راضی هستید. آیا لازم است که برای این مورد با کارفرما وارد مذاکره شوید و درخواست افزایش حقوق داشته باشید؟ در این مطلب نگاهی دو طرفه به این مورد خواهیم داشت.

وقتی در حال مذاکره برای پیشنهاد حقوق و دستمزد هستید، آیا همیشه باید برای عدد بیشتری هدف‌گذاری کنید یا با اولین پیشنهاد شرکت موافقت کنید؟

شما نمی‌خواهید چیزی فراتر از انتظار از کارفرما درخواست کنید و از سمت دیگر کسی تمایل ندارد از ارزش خود کم کند.

پس نقطه تعادل در مذاکره دستمزد و افزایش حقوق کجاست؟

بعضی از افراد معتقدند اگر از پیشنهاد کارفرما راضی هستید باید همان را قبول کنید و فقط برای اینکه تیری در تاریکی زده باشید وارد مذاکره نشوید. اما دسته دیگری از افراد بر این باورند که هر زمان به شما فرصت مذاکره داده می‌شود لازم است که مذاکره کنید و به همان پیشنهاد اولیه قانع نباشید.
اگر در شرکتی مشغول به کار هستید و فکر می‌کنید لازم است حقوق شما افزایش پیدا کند بهترین زمان برای درخواست افزایش حقوق را مطالعه کنید.

مذاکره در مورد پیشنهاد حقوق، ضروری است

هنگامی که شرکت از بین رزومه‌های دریافتی خود کسانی را برمی‌گزیند و آن‌ها را دعوت به مصاحبه می‌کند به احتمال زیاد مایل به مذاکره در مورد حقوق و دستمزد است.

استخدام‌کنندگان معمولا انتخاب دوم و سومی هم در لیست خود دارند، اما آن‌ها هرگز به خوبی انتخاب اول نیستند.

کارفرمایان معمولا بودجه بیشتری برای نامزد شماره یک در نظر می‌گیرند. همچنین بدیهی است که شرکت‌ها باید از بودجه خود تبعیت کنند. اما مذاکره در مورد پیشنهاد حقوق تنها بخشی از فرآیند استخدام است.

اگر در مرحله‌ای هستید که کارفرما با شما درباره افزایش حقوق و دستمزد مذاکره می‌کند، نشان می‌دهد که کارفرما شما را می‌خواهد و از ارزش شما آگاه است. پس فقط به این دلیل که اولین پیشنهاد آن‌ها را رد می‌کنید از شما نمی‌گذرند و پیشنهادشان برای شما ناپدید نمی‌شود.

رزومه ساز

در چه موقعیتی حتما برای افزایش پیشنهاد حقوق مذاکره کنیم؟

یکی دیگر از نکات مذاکره حقوقی که باید بدانید این است که برای برخی از موقعیت‌ها، صرف نظر از پیشنهاد، از شما انتظار می‌رود که مذاکره کنید.

به عنوان مثال، اگر به دنبال توسعه کسب و کار یا موقعیت فروش هستید، پذیرش گاه به گاه پیشنهاد اولیه ممکن است به شانس شما لطمه بزند. این مورد نشان دهنده غفلت از یک عنصر اساسی در تمام معاملات تجاری به نام مذاکره است. به این معنی که مذاکره  افزایش حقوق و دستمزد یک فرصتی عالی برای شماست تا مهارت و توانایی خود را در این مورد به کارفرما نشان دهید. اگر اجازه دهید این فرصت از دستتان برود، کارفرما ممکن است فکر کند شما به اندازه کافی در این کار حرفه‌ای نیستید.

چه زمان‌هایی وارد افزایش حقوق مذاکره نشوید

برخی از کارشناسان حرفه‌ای معتقدند که یک سری موارد قطعی وجود دارد که شما اصلاً نباید در مورد پیشنهاد حقوق مذاکره کنید. برای مثال زمانی که دلیل خوب و موجهی وجود ندارد که شما باید بیشتر از آنچه به شما پیشنهاد شده است دستمزد دریافت کنید.

مسلما همانطور که در زمان‌هایی ممکن است عقب‌نشینی به ضرر شما تمام شود یا مهارت و توانایی شما را زیر سوال ببرد و در بررسی اولیه منابع انسانی نادیده گرفته شوید، گاهی هم این مورد می‌تواند به شما کمک کند و باعث مورد احترام واقع شدن شما شود. پس اگر نتوانید درخواست  افزایش حقوق خود را توجیه کنید خطر لغو پیشنهاد از سمت کارفرما برای شما وجود خواهد داشت.

درخواستی بالاتر از حد انتظار نداشته باشید

مذاکره افزایش حقوق

مذاکره در مورد افزایش حقوق، زمانی که فاصله زیادی بین آنچه شرکت ارائه می‌دهد و آنچه شما می‌خواهید وجود دارد، اتلاف وقت است.

فرض کنید فردی که تازه فارغ‌التحصیل شده است به مشاغل سطح پایه در زمینه آموزشی خود نگاه می‌کند. او متوجه می‌شود که این مشاغل دارای حقوق پایینی هستند و در صنعت مورد نظر او اکثر فرصت‌های شغلی این ویژگی را دارند.

این شخص نباید چندین دور مصاحبه انجام دهد و سپس دو برابر آنچه کارفرما حاضر به پرداخت آن بوده است مطالبه کند. او علاوه بر اینکه جایی برای مذاکره باقی نگذاشته است بلکه با دست خود پیشنهاد کاری خود را از بین برده است. در نهایت هیچ راهی وجود ندارد که این کار مجددا به او پیشنهاد شود.

مذاکره در مورد یک پیشنهاد شغلی همیشه یک ریسک است. با نپذیرفتن به موقع پیشنهاد، در را برای سایر نامزدها باز می‌گذارید تا مستقیما وارد تصویر شوند.

بخشی از یک تصویر بزرگتر

دستمزد فقط یکی از اجزای بسته پیشنهادی شغلی است. اما یکی از مواردی است که اگر خیلی کم باشد، اغلب باعث ایجاد واکنش روحی می‌شود. در عین حال اگر بیشتر از انتظار شما باشد، احساس سرخوشی در شما می‌کند.

با این حال، آنچه ممکن است به همان اندازه مهم باشد این است که آیا نسبت به کاری که شرکت انجام می‌دهید احساس اشتیاق می‌کنید؟ به همکاران خود اعتماد دارید و معتقدید این نقش همان نقشی است که واقعا می‌توانید در آن شکوفا شوید و موفق و خوشحال باشید؟

یک پیشنهاد متوسط ​​یا حتی کمتر از حد متوسط ​​که رهبری عالی، پشتیبانی همکاران و محصول یا خدماتی را که به آن اعتقاد دارید ارائه می‌کند، احتمالا منجر به نشان دادن توانایی‌هایتان و در نتیجه عملکرد بهتر شما می‌شود. به نوبه خود، می‌توانید انتظار پاداش، مسئولیت‌های بیشتر، امنیت شغلی و ترفیع شغلی را داشته باشید.

در نهایت، شرایط شغلی تعیین می‌کند که چه چیزی می‌توانید به دست آورید و این مورد است که نشان می‌دهد شما در آینده می‌توانید چه چیزهایی داشته باشید.

دانش شما قدرت شماست

مذاکره در مورد پیشنهاد حقوق تنها یکی از چندین سنگ محک در مسیر شغلی شماست. هرچه بیشتر برای چالش‌ها آماده باشید، بهتر عمل خواهید کرد. در این مسیر لازم است توانایی، مهارت و دانش خود را در رابطه با سمت شغلی خود افزایش دهید تا با عملکرد بهتر، آینده شغلی درخشان‌تری داشته باشید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *