مشاهده فرصت‌های شغلیآگهی‌های استخدام شرکت‌های معتبر ایرانی در Jobinja

روز بد کاری را خوب کنیم

مهم نیست که روزتان را چقدر بد شروع کرده‌اید، مهم این است هرگاه که بخواهید می‌توانید یک روز بد کاری را به یک روز خوب تبدیل کنید. در حقیقت خوشحالی و شادابی نوعی انتخاب است و می‌توانید با افکار مثبت و فعالیتهای نشاط‌ آور روز خود را بسازید. اگر از صبح که وارد محل کار شده‌اید حال خوبی ندارید و احساس می‌کنید امروز روز بدی است، با انجام چند حرکت ساده می‌توانید روز خود را تبدیل به روزی عالی کنید.

کمی قدم بزنید.

از پشت میز بلند شید و قدمی بزنید. می‌توانید بروید پیش همکارانتان و در مورد موضوعی غیر کاری صحبت کنید و یا اینکه به بیرون بروید و کمی هوای تازه استشمام کنید؛ با این حرکت می‌بینید که چقدر حال بهتری پیدا خواهید کرد.

یک فعالیت مفید انجام دهید.

کاری را انجام دهید که ذهنتان به آن افتخار کند و آن را به عنوان یک عمل مفید تلقی کند. اینکار می‌تواند تعریف کردن از دیگران و خوشحال کردن آنان و یا فرستادن پیغام تشکر به کسی باشد و حتی میتواند خوردن غذای سالم به جای فست فود باشد.

انتظارات خود را تعدیل کنید.

بیشتر اوقات یک روز بد کاری به این دلیل به وجود می‌آید که فرد روز خود را با یک سری توقعات غیرواقعی آغاز می‌کند. سعی کنید در هر روز لیستی از توقعات خود را که از عهده‌ی آنها برمیایید تهیه کنید و فقط به آنها فکر کنید و زمانی که توانستید آنها را به انجام برسانید احساس بسیار خوبی پیدا خواهید کرد.

سپاسگذاری را بلد باشید.

یکی از کارهایی که به شما کمک خواهد کرد احساس خوبی داشته باشید، شکرگذاری است. می‌توانید یک کاغذ و قلم تهیه کنید و به سادگی از هر چیزی که امروز از وجودش شاکر هستید، چیزی بنویسید. هر چیزی که در ذهنتان با فکر کردن به آن احساس بهتری پیدا می‌کنید را مرور کنید مانند وجود کسی در زندگیتان، داشتن دوستانی خوب و غیره. این نوشته در روی میزتان قرار دهید و یا آن را به صفحه‌ی مانیتور بچسبانید تا با نگاه کردن به آن احساس خوبی پیدا کنید و با امید بیشتری به کار ادامه دهید.

گذشته را مرور کنید.

اگر این بار احساس کردید روز بدی را آغاز کرده‌اید، در همان لحظه یادداشتی از مواردی که باعث شده‌اند احساس بدی پیدا کنید تهیه کنید و آنها را به خاطر بسپارید. از این طریق متوجه خواهید شد که چه چیزهایی باعث می‌شوند که روز پراسترس و بدی را شروع کنید و می‌توانید از آن موارد دوری کرده تا کمتر دچار این حالت شوید.

برگرفته شده از bayt

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *