مشاهده فرصت‌های شغلیآگهی‌های استخدام شرکت‌های معتبر ایرانی در Jobinja

حقایقی راجع به کسانی که باهاشون کار میکنی

یکدلی و همکاری یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت توی محیط کاره. اگر مدیران به محیط کار بیشتر توجه کنن و منزوی و تکرو نباشن، موفقیت بیشتری کسب میکنن. برای بدست آوردن یکدلی به عنوان یه مزیت رقابتی، باید دوره‌هایی برای مدیران برگزار بشه تا خودشون و کارمندهاشون رو بهتر بشناسن و با محیط کار ارتباط خوبی برقرار کنن.

چند مورد از ویژگی‌های رفتاری یه همکار توی محیط کار رو اینجا براتون آوردم:

بخشنده بودن بعضی از همکارها هم خوبه هم بد!

درسته که میگن برای اینکه بتونی موفق بشی باید به دیگران کمک کنی و با همه خوب باشی؛ ولی این خوب بودن ممکنه کار دستت بده! گاهی اوقات موجب سوء استفاده‌ی دیگران میشه و ممکنه به ضررت تموم بشه. پس کمک کردن و خوبی به دیگران خوبه اما حواست باشه که باعث سوء استفاده نشه.

استاد بودن آقایون تو تظاهر کردن به کار زیاد!

راههای زیادی وجود داره که طرف تظاهر کنه که کارش خیلی زیاد و سنگینه، و در نهایت به خاطر کار زیادش ازش تشکرهم میکنن!  این ویژگی بیشتر مختص آقایونه و خانمها اینکارو خوب بلد نیستن. خانمها بیشتر تقاضای مرخصی و ساعت کاری کمتر و دارن که اصولاً به خاطرش جریمه هم میشن!

بعضی از همکارها بیشتر از یه دوست هستن!

اصولاً آقایون اگه از خانمی خوششون بیاد زیاد میرن سمتش و خیلی هم کمکش میکنن و خانومه هم تا هر وقت که بتونه مقاومت نشون بده به نفعشه چون طرف مقابل همش دنبالشه و بهش کمک میکنه! برای اینکه متوجه بشی کدوم یکی از همکارهات با همدیگه رابطه دارن کافیه به برنامه های کاریشون و رفت و آمدشون دقت کنی و یا وقتی توی جمع هستین اگه کمی به رفتارها توجه کنی، میفهمی که کی با کی خیلی صمیمیه!

اکثر افراد تو ۴۰ سالگی افسرده میشن

هر چقدر هم موفقیت و پول بدست آورده باشیم، تو ۴۰ سالگی یه افتی رو احساس میکنیم و ممکنه افسرده بشیم و دیگه به چیزی اهمیت ندیم. البته به ۵۰ سالگی که برسیم انگار که انرژی دوباره‌ای بدست آوردیم و روحیمون دوباره خوب میشه. اگه همکاری داری که تو ۴۰ سالگی به خاطر مشکلاتش از شرکت اخراج شده، بدون که به زودی بسیار خوشحال‌تر میشه و روحیش رو بدست میاره.

مدیران ارشد ارتباط اجتماعی خوبی دارن

یکی از عوامل موفقیت بیشتر همین ارتباط اجتماعیه. هرچقدر که توی محیط بسته تر و با آدمای کمی برخورد داشته باشی مسلماً چیز زیادیم یاد نمیگیری. اما اگه ارتباط اجتماعی خوبی داشته باشی با ایده‌های جدید آشنا میشی و موفق‌تر خواهی بود.

افرادی  که لباسهای تکراری میپوشن، روی کار تمرکز دارن!

در حقیقت اینجور افراد وقتشون رو صرف انتخاب لباسهای رنگارنگ نمیکنن و بیشتر روی کارشون و نوآوری تمرکز دارن. مثال خیلی بارز توی این قضیه استیو جابز و مارک زاکربرگ هستن که یه جا‌رختی پر از لباسهای تکراری داشتن، اما در عوض توی کارشون حرف ندارن. اگه دیدی همکارت همیشه لباسهای تکراری میپوشه بدون که روی کارش خیلی تمرکز داره و وقت تیپ زدن نداره!

مدل ابروی افراد جهت فکرشون رو نشون میده!

اینو براساس یه تحقیق متوجه شدن که مدل ابروی افراد نوع فکرشون رو نشون میده! مثلاً افراد با ابروی صاف بیشتر با حقایق ثابت شده قانع میشن، افراد با ابروی هشتی دوست دارن مسئولیت به عهده بگیرن و افراد با ابروی گرد دوست دارن از دنیای واقعی تجربه کسب کنن.

با دونستن بعضی از ویژگیهای افرادی که اطرافت هستن راحت تر میتونی باهاشون ارتباط برقرار کنی و بدونی ازشون چی میخوای. توی محل کارهم همینطوره و اگه همکارهات رو بهتر بشناسی محیط بهتری برات ایجاد میشه و هرچقدر بیشتر دنبال موفقیت باشی شخص مفیدتری خواهی بود.

برگرفته شده از penelopetrunk

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *