مشاهده فرصت‌های شغلیآگهی‌های استخدام شرکت‌های معتبر ایرانی در Jobinja

حفظ سلامتی در حین کار

داشتن یه کار خوب برای سلامتی انسان مفیده، به زندگی معنا میبخشه و انسان رو هدفمند میکنه. اما تمام محیط‌های کاری به این خوبی نیستن! توی بعضی از شغلها فشار کار خیلی زیاده و شخص باید ساعات زیادی رو پشت کامپیوتر بگذرونه و ساکن باشه و وقت کمی برای استراحت داره و مجبوره برای جلوگیری از خواب‌آلودگی نوشیدنیهای کافئین‌دار مصرف کنه. برای اینکه بشه توی این شرایط هم به کار ادامه داد، یه سری نکات هست که باید رعایت کرد:

هر از گاهی از جات بلند شو.

اگر مدتی طولانی رو فقط روی صندلی بشینی و ساکن باشی به بدن آسیبهای زیادی میرسه و این اصلاً برای سلامت خوب نیست. سعی کن حتماً در طول ساعات کاری تحرک داشته باشی و از جات بلند شی و حتی کمی از حرکات کششی رو انجام بدی.

کمی هوای آزاد خیلی خوبه.

به جای اینکه ساندویچت رو پشت میز بخوری، برو بیرون و توی هوای آزاد ازش لذت ببر. در معرض هوای آزاد قرار گرفتن برای بهتر کار کردن ریه‌ها و جریان خون خیلی مؤثره.

گاهی به جای آسانسور از پله استفاده کن.

اگر تعداد طبقات زیاد نیست، میتونی گاهی از پله‌ها بری بالا، اینکار باعث میشه که بدنت فعالیت بیشتری داشته باشه و کالری بسوزونه و در نتیجه شادابتر باشی.

به چشمت استراحت بده!

تمام مدت رو به صفحه‌ی مانیتور خیره نشو این عمل برای چشم خیلی ضرر داره. سعی کن حتماً به خاطر داشته باشی که هر چند دقیقه یکبار به اطراف نگاه کنی و بذاری چشمت کمی استراحت کنه و پلک زدن رو اصلاً فراموش نکن، چون اگر پلک نزنی چشمها خشک و به شدت خسته میشه.

توی زمان استراحت به تبلت و یا گوشیت توجه نکن.

سعی کن وقتی میری خونه و میخوای استراحت کنی، دیگه به کار فکر نکنی و آرامش داشته باشی. حتی اگر گوشیت رو خاموش کنی آرامش بیشتری خواهی داشت و دیگه فکرت مشغول کار نمیشه.

خواب کافی داشته باش.

داشتن خواب کافی برای سلامت بدن و بازدهی بیشتر خیلی مؤثره. در طول شبانه روز سعی کن به اندازه‌ی کافی استراحت کنی تا شاداب و سرحال باشی و سرکار احساس خستگی نکنی.

مثل فرانسوی‌ها غذا بخور.

فرانسوی‌ها زمان زیادی رو برای صرف وعده های غذایی اختصاص میدن، اینکار برای سلامتی خیلی مفیده. همچنین بهتره وعده‌ی اصلیت نهار باشه و شام رو زود و به مقدار خیلی کمی میل کنی.

آب زیادی بنوش.

اکثر افراد توی محیط کار به دلیل شرایط کار و یا گرمای محیط ممکنه تعریق زیادی داشته باشن و آب زیادی از دست بدن. نوشیدن آب فراوان به بازگشت آب کافی به بدن کمک میکنه.

مصرف کافئین رو کم کن.

نوشیدن کافئین زیاد اصلاً برای سلامتی مفید نیست و آّب بدن رو کم میکنه و همچنین روی خواب و استراحت هم تأثیر منفی داره. پس سعی کن نوشیدنیهای دیگه رو جایگزین کنی و به یک چیز عادت نکنی.

به همکارات کمک کن.

سلامتی فقط مختص به جسم نیست و با روح هم خیلی در ارتباطه. اگر توی محیط کار با دیگران رفتار و رابطه‌ی خوبی داشته باشی و توی کارها بهشون کمک کنی، احساس خیلی خوبی خواهی داشت.

برگرفته شده از theguardian

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *