مشاهده فرصت‌های شغلیآگهی‌های استخدام شرکت‌های معتبر ایرانی در Jobinja

۵ راه برای کنترل استرس در محیط کار

داشتن استرس بخشی از زندگی ماست. استرس داشتن در حد نرمال به پیشرفت کار کمک هم میکنه، اما استرس بیش از حد نه تنها مانع از پیشرفت میشه بلکه ممکنه صدمات زیادی به روح و روان بزنه و باعث بشه که دچار افسردگی و بیماریهای روحی بشیم. استرسی بودن توی محیط کار دردسرهای زیادی ایجاد میکنه، باعث میشه نتونی روی کارت تمرکز کنی و یا کار ها رو اشتباه انجام بدی. برای کنترل این معضل یه سری راه وجود داره که با امتحان کردنشون میتونی استرس رو کمی کنترل کنی.

به ورزش رو بیار.

ورزش و تمرین همونقدر که برای جسم مفیده برای روح و روان هم عالیه. سعی کن توی اوقات بیکاری حتماً حرکات ورزشی انجام بدی و رژیم غذایی سالمی رو دنبال کنی و آب زیادی بخوری. این فعالیتها برای سلامت روان خیلی مؤثر و مفیده و اعتماد به نفس رو هم تقویت میکنه.

سعی کن همیشه شارژ باشی.

همیشه وقتی موقع کار خسته میشی، حتماً به خودت استراحت بده و کمی توی هوای آزاد تنفس کن و به کار فکر نکن تا ذهنت کمی آروم بگیره. زمانی که به خونه میای سعی کن دیگه به کار فکر نکنی و هر دقیقه ایملت رو چک نکنی!

وظایفت رو اولویت‌بندی کن.

روی کارهای مهمتر تمرکز کن و سعی کن اول اونها رو انجام بدی و بعد بری سراغ کارهای دیگه. اگر میبینی کاری رو یکی از همکارات میتونن بهتر انجام بدن، با رئیست صحبت کن تا کار رو به اون شخص محول کنه.

از کمک خواستن خجالت نکش!

گاهی میبینی حجم کار خیلی زیاده و نمیتونی به تنهایی انجامش بدی و زمان هم محدوده، اینجوری ممکنه بیشتر استرس بگیری و ناامید بشی. به جای این بهتره از همکارات راهنمایی و کمک بخوای تا کار رو با استرس کمتری پیش ببری.

به شرایط کلی یه نگاه بنداز.

گاهی اوقات ممکنه استرسی که داری ربطی به ساعت زیاد کاری و یا خستگی وغیره نداشته باشه. ممکنه این شغلت باشه که باعث استرس شده ، یعنی که ممکنه این شغل اصلاً برای تو مناسب نباشه و به همین دلیل دچار استرس و نامیدی شده باشی.

برگرفته شده از monster

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *