مشاهده فرصت‌های شغلیآگهی‌های استخدام شرکت‌های معتبر ایرانی در Jobinja

رزومه کاری: ۹ اشتباه مرگ‌آور در رزومه‌ نویسی (اینفوگرافیک)

اگر به دنبال کار هستید و می‌خواهید در یک شرکت مناسب استخدام شوید یا از شغل فعلی خود راضی نیستید و به عوض کردن شغلتان فکر می‌کنید، اولین قدم نوشتن یک رزومه کاری خوب و بدون اشتباه است.

رزومه کاری چیست؟

رزومه فرمی از اطلاعات فردی، سوابق کاری و تحصیلی، مهارت‌ها و علاقه‌مندی‌های کارجوست که در جهت معرفی کارجویان به کارفرمایان تهیه می‌شود. این فرم می‌تواند هم به صورت چاپ شده بر روی کاغذ و هم به صورت الکترونیکی در قالب‌های مختلف متن و به صورت اینترنتی برای کارفرمایان ارسال شود.

نوشتن رزومه ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد و در نهایت در اثر خستگی اشتباهاتی در نوشتن و تنظیم آن رخ دهد. اشتباه کردن در نوشتن رزومه کاری بسیار آسان است؛ اما زمانی که رزومه کاری به دست کارفرما رسید، جبران آن اشتباهات بسیار دشوار و تقریبا نشدنی خواهد بود. پس اگر اولین رزومه خود را می‌نویسید یا اینکه در حال به روز کردن رزومه کاری قدیمی خود هستید، پیشگیری از این اشتباهات امری بسیار حیاتی است. رزومه شما، اولین دیدگاهی است که از خود در ذهن کارفرمایان بالقوه به جای می‌گذارید و به همین دلیل رزومه می‌تواند باعث شکست و یا موفقیت شما در رسیدن به مرحله مصاحبه و در نهایت استخدام شدن شما باشد.

 

در اینفوگرافیک زیر، با اشتباهات رایجی که در نوشتن رزومه رخ می‌دهد آشنا شوید و آن‌ها را بررسی کنید. رزومه فعلی خود را بردارید یا اگر اولین رزومه خود را می‌نویسید پیش‌نویسی از اطلاعاتی که قرار است در آن ذکر شود، تهیه کنید. حالا سعی کنید تا رزومه خود را بخش به بخش مطابق با اینفوگرافیک زیر اصلاح کنید.

‌اشتباهات مرگ‌بار در نوشتن رزومه کاری

رزومه کاری

 

در آخر به یاد داشته باشید که رزومه خود را همیشه به روز نگه دارید. هر از چند گاهی رزومه خود را بررسی کنید، مواردی که تغییر کرده را ویرایش و موارد جدیدی که می‌تواند در رزومه شما مفید واقع شود را به آن اضافه کنید.

برگرفته شده از monster

دیدگاه کاربران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *